کووید19 (covid19)/در کووید19 (covid19) این نسخه روانی را بپیچید

خط سلامت :نازنین صدر:<span> در روزهای شیوع <strong>کووید19 (covid19) فاصله اجتماعی</strong> یک ضرورت است<strong> فاصله اجتماعی</strong> یعنی پرهیز از تعاملات غیر ضروری اجتماعی و ماندن در خانه تا آنجا که ممکن است.</span> اعتقاد بر این است که در <strong>کووید19 (covid19) </strong>فاصله اجتماعی برای کاهش سرعت عفونت بسیار حیاتی است تا بیمارستانها دچار طغیان نشوند. اما برای کسانی که تنها زندگی می کنند ، انزوای اجتماعی می تواند لطمه واقعی به سلامت روحی و جسمی وارد کند. برای کاهش صدمات روانی بخش اول مراقبت های روانی را در روزهای شیوع <strong>کووید19 (covid19) </strong>بخوانید<strong> .</strong>

کووید19 (covid19)/در کووید19 (covid19) این نسخه روانی را بپیچید

خود را گرم کنید

رفتن زیر پتو ، گرفتن دوش آب گرم یا نوشیدن یک فنجان چای گرم می تواند نه تنها از نظر جسمی ، بلکه از نظر روانی تسکین دهنده باشد. گرما احساس لمس فیزیکی را تقلید کرده و مسیرهای عصبی مشابه را فعال می کند. تحقیقات نشان می دهد در روزهای کووید19 (covid19) این کار احساس امنیت و مراقبت را به ما یادآوری می کند.

جذب یک جهان داستانی شوید

بهترین داستان ها اغلب داستان هایی هستند که ما را به سمت واقعی نگرانی شخصیت ها سوق می دهد گویی که آنها را شخصاً می شناسیم. تحقیقات نشان می دهد در زمان های تنهایی کووید19 (covid19) ، شخصیت های خیالی در نمایش های تلویزیونی ، کتاب ها یا سایر رسانه ها می توانند به عنوان "جایگزین های اجتماعی" عمل کنند و به ما احساس تعلق بیشتری می دهند. بنابراین اگر در این مدت تمایل به افراط در تماشای فیلم ها یا خواندن کتاب دارید ، بدانید که این چیزی فراتر از یک لذت است و می تواند مزایای واقعی روانشناختی به همراه داشته باشد. همچنین می تواند حواس پرتی مورد نیاز از چرخه اخبار اعصاب خرد کن را فراهم کند. اگرچه اطلاع داشتن از اخبار مهم است ، اما گاهی اوقات مغز به استراحت نیاز دارد.

تماس اجتماعی منظم با تلفن یا ویدئو

به گزارش خط سلامت اگرچه ممکن است ارتباط مجازی در روزهای شیوع کووید19 (covid19) به اندازه تماس حضوری احساس رضایت ایجاد نکند ، اما خیلی بهتر ازبرقرار نکردن تماس است. به خصوص گفتگوی ویدئویی این مزیت را دارد که به ما امکان می دهد حالات چهره دیگران را ببینیم و تحقیقات نشان می دهد این فناوری می تواند در برابر تنهایی و افسردگی از افراد محافظت کند. به جای لغو ارتباطات اجتماعی معمول خود سعی کنید آنها را در اینترنت برگزار کنید و فضاهای جدیدی را برای گردهم آوردن دوستان ، خانواده یا همکاران ایجاد کنید. حتی فقط یک فرصت 10 دقیقه ای می تواند تفاوت روحی ایجاد کند و تنظیم یک برنامه روزانه یا هفتگی از قبل می تواند موجب ارتقاء روانی شود.

مهربانی از راه دور

یکی از بهترین راه ها برای کاهش تنهایی کووید19 (covid19) انجام کارهای مهربانی است. هنگامی که در حال تلاش هستیم ، حضور در کنار دیگران می تواند حس هدفمندی و ارتباط بیشتری به ما بدهد. مجبور بودن و در خانه ماندن می تواند توانایی داوطلبانه یا پشتیبانی غیرحضوری از دیگران را محدود کند ، اما هنوز راه هایی برای کمک به این مسئله وجود دارد. یک مکان برای شروع این است که با افرادی که می دانید ممکن است درگیر مشکل باشند مانند همسایگان مسن یا اقوام خود تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که آنها به مواد غذایی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز دسترسی پیدا می کنند. ایده های دیگر شامل کمک مالی به سازمان هایی است که از افراد نیازمند پشتیبانی می کنند .

اوقات خود را در طبیعت بگذرانید

در روزهای درگیری با کووید19 (covid19) اگر آنقدر خوش شانس باشید که می توانید در کنار یک پارک ، مسیر پیاده روی یا فضای طبیعی دیگر زندگی کنید ، بیرون رفتن ممکن است به فرو نشاندن احساس انزوا کمک کند. در بعضی موارد ، پیاده روی ممکن است راهی مطمئن تر برای برقراری تعامل اجتماعی حضوری باشد ، به شرط آنکه فاصله اجتماعی داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که بودن در طبیعت است رفاه را افزایش می دهد و احساس ارتباط اجتماعی ایجاد می کند ، حتی اگر این کار را به تنهایی انجام دهید.ممکن است به این دلیل باشد که دنیای طبیعی به ما یادآوری می کند بخشی از چیزی بزرگتر از خودمان هستیم ، تجربه ای كه می تواند احساس هیبت را برانگیزد ، كه به ما چشم انداز گسترده تری می دهد. نزدیک شدن به محیط اطراف با احساس هیبت همچنین می تواند فواید سلامتی مانند بهبود عملکرد ایمنی بدن داشته باشد . برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان