12 دلیل برای اینکه مردان مسن جذب زنان جوان می شوند

خط سلامت: انتخاب مردان برای قرار ملاقات با زنان جوان‌تر یک الگوی کاملاً منظم در طول تاریخ بوده است. اما علت اصلی این جذابیت چیست؟

12 دلیل برای اینکه مردان مسن جذب زنان جوان می شوند

آیا این یک غریزه بیولوژیکی است که مردان مسن مایل به ملاقات زنان جوان تر از خود دارند یا جامعه در طول زمان در تشویق این عاشقانه های فاصله سنی نقش داشته است؟

به گزارش خط سلامت در این مقاله، بیش از 12 دلیل را توضیح می دهیم چرا مردان ممکن است به زنان جوان تر از خود علاقه مند شوند. از پویایی قدرت گرفته تا بحران‌های میانسالی تا ارتباط ساده، به خواندن ادامه دهید تا انگیزه‌های مردان و چرایی رایج بودن این زوج‌ها را بدانید.

چیزهایی که باید بدانید

مردان اغلب جذب زنان جوان تر می شوند زیرا باعث می شود آنها احساس جوانی و قدرت کنند.

فشارهای اجتماعی ممکن است بر جذب مردان به زنان جوان‌تر نیز تأثیر بگذارد. پدرسالاری و سنت‌های اجدادی هر دو روابط فاصله سنی را تشویق می‌کنند.

زنان جوان‌تر نیز بیشتر از مردان جوان‌تر به مردان مسن‌تر علاقه دارند، و این توجه و تحسین می‌تواند برای اکثر پسرها جذاب باشد.

تقویت نفس

بودن با یک زن جوان تر باعث می شود که برخی از مردان احساس جذابیت کنند. درست یا نادرست، اغلب زیبایی را با جوانی مرتبط می‌دانیم. به همین دلیل توانایی قرار ملاقات یا حتی ازدواج با یک زن جوان تر و جذاب تر اغلب به عنوان یک نماد وضعیت برای مردان در نظر گرفته می شود.

این به آنها یادآوری می کند حتی با افزایش سن، هنوز آنقدر خوش تیپ و جذاب هستند تا هر کسی را که می خواهند جلب کنند. همچنین می تواند باعث افزایش آدرنالین شود که باعث می شود احساس قدرت بیشتری کنند.

در حالی که مردان ممکن است از نظر جسمی جذب زنان جوان تر شوند، این باور که آنها موقعیت را بر یک رابطه عاشقانه ترجیح می دهند یک افسانه کامل است. ویژگی هایی مانند تحصیلات، اهداف مشترک و علایق مشترک بسیار بیشتر بر انتخاب مردان تأثیرگذار است.

آرزوی احیا دوران جوانی خود

مردان مسن تر ممکن است زنان جوان تر را برای بهبود زندگی اجتماعی انتخاب کنند. در حالی که مهمانی، تا دیروقت بیرون ماندن و کاوش در مکان‌های جدید برای گروه‌های دوستان 20 ساله‌شان خوش‌گذرانی‌های معمولی است، این فعالیت‌ها برای مردان بالای 40 سال معمول نیست. بودن با فرد جوان‌تری که هنوز هم اغلب اوقات این ماجراجویی‌ها را تجربه می‌کند، به مردان کمک می‌کند بیشتر به آنجا بروند و آن حس هیجان‌انگیز را احساس کنند. 

همانطور که گفته شد، راه های زیادی برای کمک به مردان وجود دارد که احساس جوانی کنند و خودتان هم احساس جوانی کنید، مهم نیست چند سال دارید. با حداقل یک بار در هفته بیرون رفتن با دوستان، فعال ماندن از نظر بدنی و شرکت در کلاس هایی در مورد چیزهای جدید که مورد علاقه شما هستند، یک زندگی اجتماعی فعال داشته باشید.

شرطی شدن اجتماعی و فشار اجتماعی

بسیاری از مردان زنان جوان‌تر را انتخاب می‌کنند تا بتوانند احساس قدرت کنند.

بسیاری از مردان هنوز با این باور مردسالارانه بزرگ می شوند که شریک زندگی و خانواده آنها باید تنها به آنها تکیه کنند. زمانه تغییر کرده و زنان بسیار مستقل تر شده اند. با این حال برخی از مردان با این استقلال تهدید می‌شوند، بنابراین تصمیم می‌گیرند با زنان جوان‌تر با تجربه زندگی کمتر قرار ملاقات بگذارند تا این دیدگاه و  نیاز را تجربه کنند.

همچنین برای مردان عادی است اگر نتوانند شریک زندگی خود را تامین کنند، احساس شرمندگی یا آسیب پذیری می کنند. به مردان زندگی‌تان کمک کنید آسیب‌پذیری را بپذیرند و تشخیص دهند که قرار است شراکت‌ها برابر باشند.

ممکن است بگویید «زیاد به خودت فشار نیاور. فقط حضور و تلاش در روابط خود کافی است.»

بحران میانسالی

برخی از مردان زنان جوان تر را انتخاب می کنند زیرا از پیری می ترسند.

برخی از مردان زنان جوان تر را انتخاب می کنند زیرا از پیری می ترسند. در حدود 45 سالگی، مردان بیشتر مستعد فرسودگی شغلی و افسردگی می شوند. زنان جوان چون بی تجربه تر هستند خوش بین تر هستند. این خوش‌بینی باعث می شود نسبت به مسائلی که با افزایش سن به وجود می‌آیند مانند سلامت، تغییر هویت، تنهایی کمتر آگاهی داشته باشند.

بهترین راه برای غلبه بر بحران میانسالی تکیه بر حمایت دوستان و عزیزان است. با یک درمانگر صحبت کنید ، تمرکز حواس را تمرین کنید و نگرانی هایی را که احساس می کنید در میان بگذارید. قرار ملاقات با فردی جوان تر فقط مشکلات اصلی استرس و عزت نفس را به طور موقت به تعویق می اندازد.

برخورد سالم با بحران وجودی نیازمند صبر و شفقت به خود است. با پیگیری محیط اطراف خود در لحظه بمانید. 

همچنین ایجاد یک دفتر خاطرات سپاسگزاری و نوشتن در مورد همه چیزهایی که در حال حاضر در زندگی از آن لذت می برید بنویسید تا ترس از گذر آن را جبران کنید.

احساس مسئولیت

برخی از مردان فکر می کنند زنان جوان تر تحت تأثیر قرار می گیرند. داشتن فاصله سنی اجازه می دهد تا نقش رهبری بیشتری در رابطه داشته باشد. آنها می‌توانند نقاط جالبی را که در طول سال‌ها تجربه کرده اند را به یک زن جوان‌تر نشان دهد، در مورد چیزهایی که قبلاً تجربه کرده است توصیه کند و احساس کند کنترل بیشتری داشته باشند. 

در حالی که احساس مسئولیت هر چند وقت یکبار خوب است، شراکت ها باید برابر باشند. اگر احساس می کنید که یکی از طرفین کنترل بیش از حد بر دیگری دارد، این ممکن است نشانه ای از ناسالم بودن رابطه باشد.

زندگی جنسی پرماجرا تر

زنان جوان‌ ممکن است تمایل بیشتری برای رابطه داشته باشند. 

تقویت زندگی جنسی می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. آنچه مهم است این است که شما و شریک زندگی تان از نظر عاطفی درگیر باشید.

میل به توجه

برخی از زنان جوان تر ممکن است به مردان مسن توجه بیشتری نشان دهند. زنان جوان چه به دلیل امنیت مالی، بلوغ عاطفی یا غرایز پدرانه‌ ارضا نشده جذب مردان مسن‌تر می‌شوند و توجه و تحسین بیشتری نشان می دهند. این باعث می‌شود مردان احساس خاص‌تری داشته باشند، که باعث افزایش احساس شیفتگی آنها می‌شود.

سنت

ازدواج زنان با مردان مسن در طول تاریخ رایج بوده است.

ازدواج زنان با مردان مسن در طول تاریخ رایج بوده است. قدمت آن به جوامع ابتدایی بازمی‌گردد، مردان مسن تر تشویق می‌شدند تا با زنان جوان‌تر ازدواج کنند تا در انجام مسئولیت‌های روزمره (و احتمالاً ارتقای جایگاه اجتماعی‌شان) کمک کنند. در حالی که از آن زمان تاکنون از نظر اجتماعی پیشرفت کرده‌ایم، احتمالاً این ایده‌آل از ظاهر یک زوج در طول نسل‌ها منتقل شده است. 

توانایی فرزندآوری

مردان مسن تر فکر می کنند زنان جوان تر بارورتر هستند. زنان زیر 30 سال از نظر بیولوژیکی بیشتر از زنان 30 سال و بالاتر احتمال بچه دار شدن دارند. 

با این حال، راه های زیادی برای بچه دار شدن زنان در سنین بالاتر وجود دارد. فرزندخواندگی، اهداکنندگان اسپرم و تخمک، جایگزین‌ها و IVF (لقاح آزمایشگاهی) همه راه‌های سالم و رضایت‌بخش برای تشکیل خانواده بدون توجه به باروری هستند.

مرعوب زنان هم سن و سال خودش

تجربه بیشتر زندگی باعث می‌شود زنان نسبت به آنچه می‌خواهند آگاه‌تر و مطمئن‌تر باشند. با این حال، اگر مردی نداند چه می‌خواهد، جاه‌طلبی‌ها و خواسته‌های سازش ناپذیر یک زن مسن‌تر ممکن است برای او بسیار زیاد باشد و او به دنبال کسی که جوان‌تر است و همچنان سعی می‌کند آن را مثل خودش بفهمد، خواهد رفت. 

از بازیگوشی لذت می برد

برخی از مردان زنان جوان تر را بازیگوش تر می بینند. بازیگوشی یک عامل مشترک در بسیاری از روابط موفق است. زوج هایی که سرگرم کننده هستند و حس شوخ طبعی خوبی دارند در ارتباطات و مدیریت تعارض بهتر عمل می کنند. برخی از مردان، زنان جوان‌تر را به‌عنوان شریک‌های عاشقانه‌تر، سرزنده‌تر و بنابراین در درازمدت شریک عاشقانه‌تر می‌بینند.

می توانید با یادگیری بیشتر بازیگوش تر شوید.

مخالفان جذب می شوند

یک مرد مسن ممکن است چالش یک زوج با فاصله سنی را دوست داشته باشد. او ممکن است به سبک زندگی یک زن جوانتر به عنوان فرصتی برای یادگیری بیشتر نگاه کند. این تفاوت‌ها به تجربیات زندگی، خودکاوی و رشد عاطفی بیشتر اجازه می‌دهد که می‌تواند به طور کلی یک رابطه غنی‌تر و کامل‌تر ایجاد کند. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان