راز ریاضی دان شدن دانشمندان فاش شد / قدر معلم ها را بدانید!

فکر می کنید در ریاضیات خوب هستید؟ مطالعه نشان می دهد این مساله به این دلیل است که معلمان ریاضی منصف و خوبی داشته اید.

راز ریاضی دان شدن دانشمندان فاش شد / قدر معلم ها را بدانید!

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد دانش‌آموزان دبیرستانی اگر ببینند که معلم ریاضی آنها با همه افراد کلاس به طور عادلانه رفتار می‌کند، بیشتر با ریاضی آشنا می‌شوند. این مطالعه نشان می‌دهد که معلمان ممکن است نقش بزرگتری در کمک به دانش‌آموزان در ایجاد هویت ریاضی مثبت نسبت به آنچه قبلاً شناخته شده بود داشته باشند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دانش‌آموزان دبیرستانی اگر ببینند که معلم ریاضی آنها با همه افراد کلاس به طور عادلانه رفتار می‌کند، به ویژه در مدارسی که دارای نژادهای متفاوت هستند، بیشتر با ریاضی آشنا می‌شوند. این مطالعه توسط محققان دانشگاه ایالتی پورتلند، دانشگاه لویولا شیکاگو و دانشگاه شمال تگزاس در مجله Sociology of Education منتشر شد . دارا شیفرر، دانشیار جامعه شناسی در ایالت پورتلند و معلم سابق ریاضی دبیرستان، این مطالعه را رهبری کرد.

چه کسی می تواند در ریاضیات خوب عمل کند؟ نحوه پاسخ دادن به این سوال ممکن است به محل زندگی شما بستگی داشته باشد. در حالی که مردم کشورهای آسیای شرقی معتقدند که سخت کوشی می تواند هر کسی را به موفقیت در ریاضی سوق دهد، مردم ایالات متحده بیشتر بر این باورند که مردم برای موفقیت به استعداد طبیعی در این موضوع نیاز دارند. این تصور به این معنی است که دانش‌آموزان در ایالات متحده ممکن است به ویژه در برابر کلیشه‌های نژادی و جنسیتی در مورد اینکه چه کسی در ریاضیات خوب است و چه کسی خوب نیست، مستعد هستند.

شیفرر می‌گوید: «آمریکایی‌ها نمی‌دانند که ما چه کلیشه‌های عجیبی درباره ریاضی داریم. "این واقعا بچه ها را برای شکست در اینجا آماده می کند."

این واقعیت که برخی از دانش‌آموزان دبیرستانی بیشتر از سایرین ریاضیات را رها می‌کنند، پیامدهای مهمی برای آینده فردی آنها و عدم تنوع در مشاغل STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضی) دارد.

شیفرر می گوید: «فضاهای US STEM شایسته سالاری نیستند. "سوگیری های فرهنگی که ما در مورد هویت افراد، ویژگی های وضعیتی مانند نژاد و جنسیت، و کلیشه های فرهنگی ما در مورد ریاضیات و علوم و اینکه چه کسی به آن تعلق دارد، نقش کلیدی در این دارد که چه کسی وارد این زمینه ها می شود و در آنها به خوبی عمل می کند. دانش‌آموزان از آن آگاه هستند و برای مقابله با آن اقداماتی انجام می‌دهند، هر چه بیشتر می‌تواند دسترسی و نمایندگی را تغییر دهد."

در این مطالعه، شیفرر و همکارانش به دنبال این بودند که تعیین کنند آیا معلمان می توانند با تعصبات فرهنگی مقابله کنند و به دانش آموزان کمک کنند تا یک "هویت ریاضی" مثبت ایجاد کنند - احساس اینکه خود را "یک فرد ریاضی" می بینند یا به عنوان فردی که می تواند در ریاضیات موفق شود. به ویژه، آنها این فرضیه را مطرح کردند که دانش آموزان کلاس نهم که معلم ریاضی خود را منصفانه تر می دانند - با همه افراد کلاس رفتار منصفانه دارند و منابع روشنی برای موفقیت فراهم می کنند - هویت ریاضی قوی تری خواهند داشت.

برای آزمایش این فرضیه، تیم از داده‌های نظرسنجی نزدیک به 30000 دانش‌آموز کلاس نهمی از سراسر ایالات متحده استفاده کرد که در سال 2009 توسط مرکز ملی آمار آموزش جمع‌آوری شد. این نظرسنجی‌ها ارزیابی می‌کردند که دانش‌آموزان چقدر منصفانه فکر می‌کردند معلمان ریاضیشان با جملاتی مانند «معلم ریاضی من با هر دانش‌آموزی منصفانه رفتار می‌کند» و «معلم ریاضی من فکر می‌کند همه دانش‌آموزان می‌توانند موفق باشند» را ارزیابی می‌کنند.

محققان در تجزیه و تحلیل خود، دانش‌آموزان را بر اساس نژاد و جنسیت و بر اساس ترکیب نژادی بدن دانش‌آموزان مدرسه‌شان گروه‌بندی کردند - یعنی اینکه آیا در مدرسه‌ای از نظر نژادی متفاوت درس می‌خواندند، مدرسه‌ای که از نظر نژادی متمایز بودند یا مدرسه‌ای که اکثر دانش‌آموزان در آنجا بودند. همسالان نژاد خود را به اشتراک گذاشتند. آنها همچنین عواملی را کنترل کردند که ممکن است توضیحی متناوب برای رابطه ظاهری بین عدالت ادراک شده معلم و هویت ریاضی باشد، مانند موفقیت قبلی در ریاضی، نوع مدرسه، مزایای اجتماعی و آمادگی معلم برای تدریس ریاضی.

نتایج نشان داد که دانش‌آموزانی که معلمان ریاضی خود را منصف‌تر می‌دانستند، نسبت به دانش‌آموزانی که معلمان ریاضی خود را منصف‌تر می‌دانستند، هویت ریاضی قوی‌تری داشتند.

شیفرر می‌گوید: «اگر معلم‌ها به گونه‌ای تدریس می‌کنند که بچه‌ها آن را منصفانه و کارآمد بدانند، در این صورت واقعاً تفاوت زیادی در احساس دانش‌آموزان درباره ریاضی ایجاد می‌شود.

محققان همچنین دریافتند که این تأثیر مثبت تدریس عادلانه بر نگرش دانش‌آموزان نسبت به ریاضیات در مدارس دارای تنوع نژادی قوی‌تر است.

شیفرر می گوید: «به نظر می رسید که معلمان در آن مدارس اهمیت بیشتری دارند، شاید چون نژاد در آن مدارس مشهودتر است. "بچه ها به اطراف نگاه می کنند و متوجه می شوند که تفاوت هایی در نژاد دانش آموزان وجود دارد و شاید آنها بیشتر به این فکر می کنند که آیا آنها دانش آموزی هستند که در ریاضیات خوب هستند یا خیر. معلمان واقعاً فضایی برای ایجاد تغییر در مدارس داشتند. "

در حالی که رابطه بین برابری معلم و هویت ریاضی در بین نژادها مشهود بود، یک استثنا جالب وجود داشت. دانش آموزان سیاه پوست، به طور کلی، بدون توجه به اقدامات معلم خود، هویت ریاضی قوی داشتند.

شیفرر می‌گوید: «نوعی انعطاف‌پذیری وجود دارد که در آن این دانش‌آموزان پافشاری می‌کنند و در برابر کلیشه‌های نژادپرستانه تلاش می‌کنند. آنها این روایات غالب را نادیده می گیرند و فکر می کنند، "من به اینجا تعلق دارم؛ من در این کار خوب هستم."

شیفرر می‌گوید که یافته‌های مشابهی در مطالعات دیگری که به نگرش‌های آموزشی دانش‌آموزان سیاه‌پوست پرداخته‌اند، یافت شده است.

او می‌گوید: «[دانش‌آموزان سیاه‌پوست] اغلب نسبت به مدرسه و آنچه آموزش می‌تواند برای آنها انجام دهد مثبت‌تر هستند. "اما کار زیادی برای مشخص کردن جزئیات انجام نشده است."

یکی از محدودیت‌های این مطالعه این است که محققان نمی‌توانند به طور قطعی بگویند که رفتار معلم مقدم بر احساسات دانش‌آموز درباره ریاضی بوده است.

شیفرر می‌گوید: «ممکن است بچه‌هایی که بیشتر با ریاضیات همذات پنداری می‌کنند، معلمان خود را مثبت‌تر درک کنند. اما منطقی است که معلمانی که عادلانه‌تر رفتار می‌کنند، احساس کودکان در کلاس را بهبود می‌بخشند.»

یادگیری در مورد عواملی که بر هویت ریاضی دانش آموز تأثیر می گذارد مهم است زیرا نگرش دانش آموز نسبت به موضوع دروسی را که آنها می گذرانند و همچنین انتخاب شغل آینده آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. این مطالعه نشان می‌دهد که معلمان ممکن است نقش بزرگتری در کمک به دانش‌آموزان در ایجاد هویت ریاضی مثبت نسبت به آنچه قبلاً شناخته شده بود داشته باشند.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان