فصل بهار بر سلامت روان تاثیر منفی دارد؟ / اگر در بهار غمگین می شوید بخوانید

خط سلامت: تغییر فصل‌ها و شروع ماه‌های گرم‌تر با رشد، تولد دوباره و هیاهوی گل‌هایی که از خاک سر بر می آورند، همراه است. با این حال، تغییر فصل پایان همه درمان افسردگی فصلی، اضطراب و سایر بیماری های روانی نیست. در واقع، در ماه‌های بهار و اوایل تابستان بیشترین میزان خودکشی وجود دارد و بسیاری از افراد افزایش افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کنند. چرا این اتفاق می‌افتد، و چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم تا از طریق تغییر فصول به آن برسیم؟

فصل بهار بر سلامت روان تاثیر منفی دارد؟ / اگر در بهار غمگین می شوید بخوانید

چرا فصل بهار بر سلامت روان تأثیر می گذارد؟

به گزارش خط سلامت یکی از دلایل اصلی که افراد ممکن است در فصل بهار احساس افسردگی و اضطراب بیشتری کنند، صرفاً به دلیل تغییر است. برای برخی افراد، تغییر مانند یک فرصت هیجان انگیز است، در حالی که برخی دیگر ممکن است بی ثباتی شدیدی را در زندگی خود احساس کنند. با تبدیل شدن مدرسه به تعطیلات تابستانی، تغییر در آب و هوا و تغییر در برنامه های روزمره، در برخی افراد باعث ایجاد اضطراب شدید می شود.

فصل بهار همچنین با رویدادهای مهم زندگی مانند فارغ التحصیلی یا عروسی همراه است. این مناسبت های خاص اغلب با مهمانی های بزرگ، رویدادهای اجتماعی و تعاملات خانوادگی همراه است که ممکن است باعث ایجاد احساس شدید اضطراب شود. خاطرات این رویدادها همچنین ممکن است باعث ایجاد احساس دلتنگی یا افسردگی شود که به طور بالقوه باعث ایجاد افکار نا امید کننده و افسردگی می شود.

سایر عوامل ممکن است فیزیولوژیکی باشند. بسیاری از مردم آلرژی های بهاری را تجربه می کنند، جایی که سیستم ایمنی بدن دو برابر بیشتر کار می کند تا برای روزهای متوالی دو برابر آن احساس ضعف کند. بدن و ذهن ما ممکن است در طول اوج تب یونجه به طور ناتوانی احساس ضعف کنند. هورمون‌ها، به‌ویژه ملاتونین، ممکن است به تغییرات خلقی در فصل بهار کمک کنند. این هورمون نقش حیاتی در تنظیم چرخه خواب ایفا می کند و هر تغییری در این سیستم ممکن است باعث مشکلات خواب یا بی حالی شود که هرگز برای سلامت روان مفید نیست.

برای عبور از افسردگی بهار چه کاری می توانید انجام دهید؟

یک فعالیت ثابت پیدا کنید

علیرغم تغییراتی که ممکن است بهار ایجاد کند، سعی کنید حداقل یک فعالیت ثابت برای هفته خود پیدا کنید. این می تواند شبیه پیاده روی عصر دوشنبه، ناهار جمعه با دوستان، یا چند ساعت اختصاص داده شده به مراقبت از خود در هر جمعه باشد.

روی خواب تمرکز کنید

سعی کنید خواب را در اولویت قرار دهید. دو زنگ هشدار تنظیم کنید، یکی که به شما می‌گوید به رختخواب بروید و دیگری که به شما می‌گوید بیدار شوید. سعی کنید آن را در طول هفته ثابت نگه دارید.

کمک بخواهید

اگر می دانید که بهار زمان سختی برای شماست، برای یک سیستم پشتیبانی با دوستان یا خانواده تماس بگیرید. به دنبال یک درمانگر یا درمان باشید تا در پردازش احساسات تان کمک کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان