چرا برخی افراد بدبین هستند ؟

خط سلامت: آنهایی که دیدگاه بدبینانه تری دارند، زمانی که انتظارات شان نادرست است، افزایش اضطراب را نشان می دهند.

چرا برخی افراد بدبین هستند ؟

به گزارش خط سلامت اینکه چگونه از انتظارات اشتباهی که در دنیای واقعی با آن ها روبرو هستیم یاد می گیریم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در حالی که برخی ممکن است دیدگاهی خوش بینانه نسبت به زندگی داشته باشند، برخی دیگر ممکن است دیدگاه بدبینانه تری داشته باشند.

پیش‌بینی‌ها و انتظارات

محققان روان‌شناسی تجزیه و تحلیل کرده‌اند چگونه پیش‌بینی‌ها و انتظارات می‌توانند بر روحیه و دیدگاه افراد در یک محیط آزمایشگاهی کنترل‌شده تأثیر بگذارند، اما محققان دانشگاه میامی تصمیم گرفتند تا فراز و نشیب‌های انتظارات انسانی را با استفاده از آنچه برای دانشجویان مقطع کارشناسی مهم‌تر است، یعنی نمرات امتحانی آنها، بررسی کنند.

پیش‌بینی‌ها و انتظارات نادرست

آرون هلر، نویسنده ارشد این مطالعه و دانشیار دپارتمان روانشناسی، گفت: چه ما از آن آگاه باشیم یا نه، همیشه در حال شکل گیری انتظارات هستیم. هر زمان که انتظارات ما نادرست بود، آنها به سیگنال یادگیری تبدیل می شوند که از آن برای ایجاد انتظارات بهتر در آینده استفاده می کنیم.

در حالی که مطالعات قبلی خطای پیش‌بینی انجام‌شده در آزمایشگاه از سناریوهای شبیه‌سازی شده استفاده می‌کردند، هلر و تیمش تصمیم گرفتند با تجزیه و تحلیل انتظارات دانش‌آموزان در مورد پیش‌بینی‌های نمره امتحانی در حین شرکت در یک دوره در دانشگاه میامی، رویکرد طبیعی‌تری اتخاذ کنند.

یادگیری خوش‌بینانه

به طور کلی، بیشتر دانش‌آموزان یک سوگیری یادگیری خوش‌بینانه از خود نشان می‌دادند، به این صورت که وقتی بهتر از آنچه انتظار داشتند، یاد گرفتند تا زمانی که بدتر انجام دادند.

برای کمک به محققان در جمع‌آوری داده‌ها، دانش‌آموزان موافقت کردند که نمرات خود را برای چهار امتحانی که در طول ترم گرفته شده است، به اشتراک بگذارند. پس از هر امتحان، دانش‌آموزان برای هلر و تیمش پیش‌بینی نمره‌ای که انتظار داشتند در آن امتحان کسب کنند (از صفر تا ۱۰۰) می‌فرستادند.

در مطالعات آزمایشگاهی کوچکتر که به نحوه یادگیری افراد از این موارد نقض انتظار می‌پردازد، داده‌ها نشان داده‌اند که افراد چیزی را نشان می‌دهند که «سوگیری یادگیری خوش‌بینانه» نامیده می‌شود.

هلر در مطالعه خود با دانش آموزان نیز به نتایج مشابهی دست یافت. به طور کلی، بیشتر دانش‌آموزان یک سوگیری یادگیری خوش‌بینانه از خود نشان می‌دادند. با این حال، گروه دیگری از دانشجویان بودند که در طول ترم به طور مداوم بدبین بودند.

زمانی که دانش‌آموزان خوش‌بین‌تر نمره‌ای کمتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردند دریافت کردند، انتظارات خود را به درستی تغییر دادند، اما به دنبال این ناامیدی‌ها در امتحان بعدی، بیش از حد تصحیح نکردند. اما دانش‌آموزانی که بدبین‌تر بودند، پیش‌بینی می‌کردند که در امتحان بعدی نمره کمتری کسب می‌کنند، حتی اگر آخرین نمره‌شان کمی بالاتر از آن چیزی باشد که پیش‌بینی می‌کردند.

این باعث شد که آنها در مورد انتظارات شان کمتر دقیق باشند و به دلیل نحوه یادگیری، پیش بینی کنند آیا دانش آموزان بعداً در زندگی علائم اضطراب ایجاد می کنند یا خیر.

احساسات مثبت و منفی

در اصل، این مطالعه شواهدی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد احساسات مثبت و منفی افراد فقط به نمرات امتحانی که دریافت کرده‌اند، هدایت نمی‌شود، بلکه به‌واسطه آنچه که انتظار داشتند دریافت کنند، هدایت می‌شود.

هلر گفت: کمک به مردم برای داشتن انتظارات دقیق‌تر یک گزینه درمانی مهم برای مواردی مانند اضطراب و افسردگی است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان