مادران افراد دست و پا چلفتی چه ویژگی دارند

خط سلامت: مادران مبتلا به افسردگی برای پاسخگویی به فرزندان خود زمان بیشتری می کشند.

مادران افراد دست و پا چلفتی چه ویژگی دارند

به گزارش خط سلامت مادرانی که افسردگی را تجربه می کنند زمان بیشتری طول می کشد تا در طول مکالمه پشت سر هم به فرزندان خود پاسخ دهند.

یک مطالعه اخیر در دانشگاه میسوری نشان داد مادرانی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، پاسخ دادن به فرزندشان در طول گفت و گوی رفت و برگشت بیشتر طول می کشد.

مادران افسرده چگونه جواب می دهند

این یافته‌ها مبنایی برای تحقیقات بیشتر برای تعیین اینکه آیا زمان پاسخ آهسته‌تر بر رشد زبان، واژگان یا نتایج تحصیلی کودکان تأثیر طولانی‌مدتی دارد یا خیر، فراهم می‌کند.

نیکلاس اسمیت، استادیار دانشکده حرفه های بهداشت و تیمش به صداهای ضبط شده بیش از 100 گوش دادند. برخی از مادران درگیر با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کردند.

اسمیت گفت: دریافتیم فاصله زمانی بین پاسخ‌ها با افزایش سن کودک بین مادر و کودک کوتاه‌تر می‌شود .

یافته جدید مهم این بود مادرانی که افسرده‌تر بودند، در مقایسه با مادرانی که کمتر افسرده بودند، زمان بیشتری برای پاسخ دادن به فرزندشان نیاز داشتند.

هماهنگی مادر و کودک

مادران و کودکان با هم هماهنگ هستند. کودکانی که آهسته‌تر به مادر پاسخ می‌دهند، اغلب مادرانی داشتند که در پاسخ به کودک آهسته‌تر بودند و کودکانی که سریع‌تر به مادرشان پاسخ می‌دادند، مادرانی داشتند که سریع‌تر به کودک پاسخ می‌دادند. یافته جدید مهم این بود که مادرانی که افسرده‌تر بودند، در مقایسه با مادرانی که کمتر افسرده بودند، زمان بیشتری برای پاسخ دادن به فرزندشان نیاز داشتند.

عملکرد تعامل مادر و کودک

اسمیت گفت: هدف کلی که امیدواریم به آن برسیم، درک بهتر نحوه عملکرد تعامل مادر و کودک وهمچنین مکانیسم های اساسی و عوامل بالقوه در بازی است.

هنگامی که ما تشخیص دادیم چه عواملی منجر به نتایج موفقیت‌آمیز رشد می‌شوند و چه عواملی به طور بالقوه رشد را مختل می‌کنند، می‌توانیم کودکان در معرض خطر را بهتر شناسایی کنیم و سپس مداخلات بالقوه را متناسب با مواردی که می‌توانند از آنها بیشترین سود را ببرند، انجام دهیم. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان