3 دلیل روانی که جذب افراد خودشیفته ها می شوید ! / متعجب نشوید

خط سلامت: افراد خودشیفته، خود بسیار قابل احترام می دانند و در رابطه با موفقیت های خود اغراق می کنند.

3 دلیل روانی که جذب افراد خودشیفته ها می شوید ! / متعجب نشوید

به گزارش خط سلامت اگر چه خودشیفتگی، با بی توجهی به نیاز دیگران همراه است ولی دیده شده است، افراد در روابط عاطفی جذب افراد خودشیفته می شوند.

سه مسیر برقراری رابطه با افراد خودشیفته

افراد خودشیفته ، در ابعاد مختلف زندگی خود، بسیار خودبزرگ بین هستند و نمی توانند در رابطه عاطفی با شریک احساسی خود، همدلی کنند. سه سبک ارتباطی با یک فرد خودشیفته وجود دارد:

تحمل خودشیفتگی ، تله همدلی و وجود طرحواره های خاص.

تحمل خودشیفتگی

افراد خودشیفته برای شما هیجان انگیز هستند و ممکن است یکدیگر را مفید بدانید. تحمل خودشیفتگی به سادگی به معنای توانایی تحمل افراد خودشیفته است. تحقیقات زیادی در مورد این موضوع وجود ندارد، اما دو مطالعه بینش های مهمی را ارائه می دهند. یکی از این مطالعات اشاره می کند، کسانی که، افراد خودشیفته را تحمل می کنند، به احتمال زیاد دارای برخی ویژگی های خودشیفتگی هستند.

افرادی که دارای اعتماد به نفس فراوان هستند تمایل دارند افراد با اعتماد به نفس و جاه طلب را جذب کنند. با این حال، این چنین روابطی، فقط تا حدی ادامه دارد. مطالعه دیگری نشان داد که افراد خودشیفته، شریک خودشیفته را فقط تا زمانی تحمل می کنند که به آن ها نیاز داشته باشند. بنابراین این تحمل سطحی است و به مرور زمان کاهش می یابد.

تله همدلی

تله همدلی به این معنا است که شما بیش از حد با افراد خودشیفته همدلی می کنید و نیازهای خود را نمی بینید و خودتان را صرف برآورده کردن نیاز شریک خودشیفته خود می کنید. افرادی که در تله همدلی می افتند، به دلیل طرحواره هایشان، نفع شخصی خود را در رابطه خاموش می کنند و کاملاً بر احساسات و نیازهای طرف مقابل تمرکز می کنند.

چرا برخی افراد جذب افراد خودشیفته می شوند؟

رابطه با افراد خودشیفته، یک رابطه سطحی است. شما با یکدیگر در ارتباط هستید ولی زیاد همدیگر را نمی بینید، از شریک خودشیفته خود طلب حمایت نمی کنید و در نتیجه فرد خودشیفته برای شما مانند یک راز جذاب باقی می ماند.

در رابطه با افراد خودشیفته اگر شما تله همدلی داشته باشید؛ چشم روی نیازهای خود می بندید و در رابطه عاطفی خود هیچ خواسته ای ندارید، بنابراین احتمال بروز چالش در رابطه کم می شود. البته باید گفت یک فرد خودشیفته تا جایی که رابطه با فرد دیگر برایش مفید باشد و نیاز او به تحسین شدن را براورده کند، به رابطه ادامه می دهد؛ در غیر این صورت در رابطه با یک فرد خودشیفته، مراقب ناامید شدن یا تجربه فقدان شگفت انگیز همدلی باشید.

ایجاد تغییرات سالم

کلید مدیریت رابطه با افراد خودشیفته این است که بدانید انگیزه هر یک از شما برای حضور در این رابطه چیست و نیازهای عاطفی خود را چگونه تجربه می کنید. نیازهای خود را بیان کنید. بسته به عمیق بودن ویژگی های خودشیفتگی، بیان نیازهای تان به احتمال زیاد منجر به درگیری می شود. اگر چنین شد، از درگیر شدن خودداری کنید، زیرا بعید است که کمکی کند. شما می توانید در چنین شرایطی از یک روانشناس بالینی که در زمینه روابط مختلف متخصص است کمک بگیرید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان