ساعت خواب را با این تکنیک کوک کنید

خط سلامت: کم‌خوابی تقریباً نیمی از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بر اساس یک مطالعه جدید در مورد عادات خواب در ایالات متحده ، آمریکایی ها در تلاش بی پایان خود برای خواب کافی شکست می خورند، که منجر به کمبودهایی می شود که می تواند بر سلامتی تأثیر بگذارد .

ساعت خواب را با این تکنیک کوک کنید

به گزارش خط سلامت تعداد فزاینده‌ای از کارشناسان خواب می‌گویند عمل به جلو بردن ساعت‌هایمان برای ساعت تابستانی در بهار سلامت ما را از بین می‌برد.

کارشناسان می گویند ساعت دائمی تابستانی به سلامت ما آسیب می رساند. این مطالعه که نویسندگان آن را اولین مطالعه ای نامیدند که به طور جداگانه مدت زمان خواب را بین روزهای کاری و روزهای آزاد ارزیابی کرد، داده های خواب بیش از 9000 آمریکایی 20 ساله و بالاتر را که توسط نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه بین سال های 2017 تا مارس 2020 جمع آوری شده بود، تجزیه و تحلیل کرد.

بر اساس این مطالعه تقریبا 30 درصد از پاسخ دهندگان در به خواب رفتن یا ماندن در خواب مشکل داشتند و حدود 27 درصد در طول روز بسیار خواب آلود بودند .

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد بیش از 30 درصد از بزرگسالان یک ساعت بدهی خواب را گزارش کردند - زمانی که کمتر از نیاز بدن خود بخوابید - در حالی که تقریباً 1 نفر از هر 10 بزرگسال دو ساعت یا بیشتر بدهی خواب داشتند.

خواب نامنظم

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا ، بزرگسالان بالای 18 سال برای داشتن سلامتی به حداقل 7 ساعت خواب کامل در شب نیاز دارند . بدهی خواب ، همراه با طول مدت خواب نامنظم، با افزایش خطر چاقی، بیماری قلبی ، زوال عقل و اختلالات خلقی مانند اضطراب و افسردگی مرتبط است.

دکتر بانو پراکاش کولا، متخصص خواب مرکز پزشکی خواب در کلینیک مایو در روچستر، مینه‌سوتا، گفت: این یک مطالعه خوب انجام شده است که یک نمونه بسیار بزرگ را بررسی می‌کند.

حداقل یک چهارم جمعیت از خواب آلودگی در طول روز و مشکلات خواب شکایت داشتند.

ساعت بیولوژیکی اجتماعی

علاوه بر این، نزدیک به نیمی از بزرگسالان در این مطالعه تاخیر ساعت بیولوژیکی اجتماعی را گزارش کردند یعنی تناسب بدی بین زمان خواب ترجیح داده شده توسط ساعت بیولوژیکی درونی فرد و ساعتی که توسط جامعه دیکته می شود.

دکتر الیزابت کلرمن، استاد اعصاب در بخش اعصاب گفت: زمان خواب در روزهای کاری با محدودیت های اجتماعی و کاری همراه است، اما زمان خواب در روزهای آزاد همان چیزی است که ساعت بدن واقعا می خواهد انجام دهید.

دکتر راج داسگوپتا، متخصص خواب ، استادیار دانشگاه می‌گوید: با برنامه‌های کاری سخت و فعالیت‌های پرجمعیت آخر هفته، جای تعجب نیست بسیاری از افراد گزارش می‌دهند که نیازهای خواب شان در طول هفته برآورده نمی‌شود.

ساعت بیولوژیکی اجتماعی درمان نشده می تواند عواقب جدی داشته باشد ، از جمله بی خوابی ، زود بیدار شدن یا خواب آلودگی بیش از حد، خستگی در طول روز، مشکل در تمرکز، یبوست یا اسهال و افزایش سطح کورتیزول. همچنین ممکن است در ایجاد چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی نقش داشته باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان