این خواب کوتاهش فایده دارد

خط سلامت: در بسیاری از فرهنگ ها، خواب بعد از ظهر نه تنها رایج است، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره است. خواب بعد از ظهر می تواند مفید باشد، اما نیاز به آن ممکن است نشانه کمبود مزمن خواب باشد.

این خواب کوتاهش فایده دارد

به گزارش خط سلامت خواب‌ بعد از ظهر کوتاه مدت، احساس ناراحتی یا خستگی مفرط را کم می کند، به شما این اطمینان را می دهد که اگر کاری خارج از برنامه روزانه پیش آمد، انرژی لازم برای انجام آن را دارید؛ همچنین شما را در جاده ایمن نگه می دارند و از شما در برابر تصادفات ناشی از خواب آلودگی محافظت کنند. یک مطالعه اخیرا نشان داده است خواب‌ های بعد از ظهر کوتاه مدت باعث بهبود حافظه می شود.

معایب خواب‌ بعد از ظهر

برخی از مطالعات نشان داده‌اند، بزرگسالانی که خواب بعد از ظهر طولانی دارند ممکن است بیشتر به بیماری‌هایی مانند دیابت، افسردگی و بیماری قلبی مبتلا شوند. تمایل به خواب بعد از ظهر ممکن است نشانه ای از عدم خواب کافی در شب باشد که با خطر بالا ابتلا به بیماری های مزمن همراه است.

در برخی موارد خواب بعد از ظهر، یک چرخه معیوب ایجاد می کند. شما در طول روز می‌خوابید تا خواب از دست رفته‌تان را جبران کنید، به دنبال این خواب روزانه، شب‌ها به سختی می‌خوابید زیرا در طول روز استراحت کرده اید. متخصصان خواب می گویند محدود کردن خواب بعد از ظهر، یکی از راهبردهای بهبود خواب شبانه است.

چگونه خواب بعد از ظهر سالم داشته باشیم؟

اگر از جمله افرادی هستید که به خواب بعد از ظهر عادت دارید، در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که می توانید از آنها پیروی کنید تا مطمئن شوید که این خواب روزانه، چرخه خواب شما را مختل نمی کند.

زمان مناسب برای خواب بعد از ظهر انتخاب کنید

بهترین زمان برای خواب بعدازظهر، اوایل بعد از ظهر است؛ زمانی که بدن شما یک شیب طبیعی را تجربه می کند. اگر در اواخر بعد از ظهر چرت بزنید، احتمالاً خواب شبانه شما مختل می شود.

خواب بعد از ظهر را کوتاه نگه دارید

خواب بعد از ظهر مختصر، حدود 20 دقیقه، ممکن است بهترین کار برای جلوگیری از گیجی در هنگام بیدار شدن باشد. خواب بعد از ظهر کوتاه همچنین می‌تواند از بروز مشکلات خواب در شب جلوگیری کند. سعی کنید برای خواب بعد از ظهر، یک مکان دنج و آرام پیدا کنید که در آن راحت باشید تا بتوانید خواب کوتاه مدت و البته با کیفیت داشته باشید.

انگیزه خود را بررسی کنید

اگر نیاز به خواب بعد از ظهر دارید، لازم است بررسی کنید چه چیزی باعث خواب آلودگی شما در طول روز می شود. میزان خواب خود را در شب ارزیابی کنید، اگر به اندازه کافی نمی خوابید، سعی کنید عادات خواب خود را بهبود ببخشید. اگر در حال حاضر حداقل هفت ساعت یا بیشتر در شب می خوابید و در طول روز همچنان خسته هستید، می توانید این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان