این افراد دچار نشخوار فکری هستند / اگر سلامت روان برای تان مهم است بخوانید

خط سلامت: مفهوم نشخوار فکری و چسبندگی ذهن، به خوبی، ماهیت فکر یک فرد مضطرب را توصیف می کند.

این افراد دچار نشخوار فکری هستند / اگر سلامت روان برای تان مهم است بخوانید

به گزارش خط سلامت نشخوار فکری و چسبندگی ذهن، الگویی از تفکر را نشان می دهد که با تمایل به غرق شدن در نگرانی، فاجعه‌ سازی در رابطه با رویداد های روزمره و اصرار به انجام کارها همراه است.

عوامل چسبندگی ذهن

چسبندگی ذهن، افرادی را توصیف می کند که به نگرانی و نشخوار فکری عادت کرده اند و خودشان را تحت عنوان همواره نگران، توصیف می کنند. نشخوار فکری و چسبندگی ذهن در اثر استرس های روزمره، بیماری، مصرف الکل، سیکل های ماهیانه و حتی هیجانات مثبت، افزایش می یابد. عوامل دیگر که منجر به نشخوار فکری و ایجاد چسبندگی ذهن می شود عبارت است از:

الگوی وراثت و ژنتیک

تحقیقات نشان داده است، وجود برخی ژن های خاص، احتمال برانگیختن نشخوارفکری را افزایش می دهد.

داشتن والدین مضطرب

والدین مضطرب به صورت ناآگاه، از طریق سبک فرزندپروری ناسالم، احتمالا منجر به افزایش اضطراب و نشخوار فکری فرزندان می شوند.

بیش فعالی قسمت هایی از مغز

قسمت هایی از مغز که با ترس و نگرانی مرتبط هستند، در برخی افراد، فعالیت بیشتری از خود نشان می دهند که منجر به افزایش نشخوار فکری می شود.

نشخوار فکری را مدیریت کنید

هنگامی که نشخوار فکری و چسبندگی ذهن را شناختید، می توانید رابطه خود را با آن تغییر دهید. وقتی نشخوار فکری و چسبندگی ذهن پیامی مبنی بر شک، نگرانی یا هشدار ارسال می کند که ارزش توجه را ندارد، خود را به سمت کاری که می خواهید انجام دهید یا در حال انجام آن هستید هدایت کنید. بدانید نشخوارفکری که یکی از عناصر اصلی چسبندگی ذهن است، باعث ایجاد توهم حل مسئله می شود؛ اما دقیقا برعکس عمل می کند؛ مثل اینکه شما از بیل برای بیرون آوردن خود از یک چاله استفاده کنید. با هر ضربه گودال عمیق تر می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان