کشتار خونین دانمارکی‎ها جزایر فارو را سرخ کرد +عکس

خط سلامت: در مراسم سنتی سالانه وایکینگ‌ها در جزیره فارو، حدود ۱۵۰ نهنگ شکار شدند. این رویداد که قدمتی طولانی دارد، برای ساکنان محلی منبع مهمی از غذا و درآمد محسوب می‌شود.

کشتار خونین دانمارکی‎ها جزایر فارو را سرخ کرد +عکس

در رویدادی که هر ساله در جزیره فارو برگزار می‌شود، حدود ۱۵۰ نهنگ به روش‌های سنتی و با انتقادهای بسیاری روبرو، شکار شدند. این رویداد که برای تأمین غذای ساکنان محلی انجام می‌شود، همواره موضوع بحث و جدل‌های زیادی بوده است.

به گزارش خط سلامت، اگرچه در سراسر جهان تلاش می شود موضوع احترام به حقوق حیوانات به موضوعی جدی تبدیل شود، اما به نظر می رسد برخی رسوم مردم اسکاندیناوی مانع تحقق این هدف است.

سنت کشتار نهنگ ها

متاسفانه کشتار نهنگ ها یک سنت قدیمی اسکاندیناوی است. بر اساس این سنت قدیمی سالانه تعداد زیادی از ‌نهنگ‌های پهلو سفید آتلانتیکی در جزایر فارو در کشور دانمارک کشته می‌شوند. تخمین زده می شود در سه دهه  گذشته حداقل شش میلیون نهنگ به این شیوه قتل عام شده‌اند.

فارو نام جزایر هجده گانه‌ای در شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی، بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی است. امسال نیز مثل هر سال تعداد زیادی از نهنگ ها در یک اقدام گروهی قربانی شدند و نکته تامل برانگیز ماجرا حضور پرشمار گردشگران خارجی و داخلی برای تماشای این سنت بود.

صحنه های این قتل عام به غایت دردناک و مشمئز کننده بود برای مثال گوشت و خون نهنگ ها دریا را سرخ کرده بود و حتی یک جنین متولد نشده نهنگ از رحم مادرش بیرون کشیده شده بود اما گردشگران با فاصله ای بسیار کم این تصاویر را می دیدند و حتی هیجان زده شده بودند. بین گردشگران همه گروههای سنی و حتی کودکان نیز حضور داشتند.

در حالی که فارونی ها ادعا می کنند که این عمل قانونی است اما گروههای طرفدار حقوق حیوانات معتقدند این یک توحش نابخشودنی محسوب می شود.

بر اساس اطلاعات ثبت شده دولتی این دهمین باری است که طی سال جاری قتل عام گروهی نهنگ ها در منطقه رخ می دهد. نکته عجیب این است که اهالی منطقه به هیچ قیمت حاضر از پا پس کشیدن از عقاید خود نیستند. برای مثال در سپتامبر سال 2018 ، موسسه  ای خیریه برای مدت 10 سال متوالی بدون شکار نهنگ به جزایر فارو (920،000 پوند ؛ 1.1 میلیون دلار) پیشنهاد داد. اما اهالی جزیره در این مورد به توافق نرسیدند و شکار ادامه پیدا کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان