طرز تهیه کیک پروتئینی با 3 قلم جنس

خط سلامت: به دنبال یک کیک خوشمزه و سالم هستید؟ با فقط ۳ ماده ساده می‌تونید یه کیک خانگی بی‌نظیر درست کنید! باور نمی‌کنید؟ امتحانش کنید!

طرز تهیه کیک پروتئینی با 3 قلم جنس

با این دستورالعمل ساده، می‌توانید یک کیک خوشمزه و سالم را بدون نیاز به آرد و شکر در خانه تهیه کنید. این کیک نه تنها برای میان وعده بلکه برای افراد دارای رژیم غذایی خاص نیز مناسب است.

به گزارش خط سلامت، آیا می‌دانستید با فقط ۳ قلم مواد ساده می‌توانید یک کیک خوشمزه و سالم در خانه تهیه کنید! بدون نیاز به آرد و شکر، می‌توانید یک کیک مغذی و کم کالری داشته باشید که هم برای میان وعده مناسب است و هم برای یک عصرانه دلچسب. این کیک نه تنها ساده و سریع آماده می‌شود، بلکه برای افرادی که به دنبال یک سبک زندگی سالم هستند نیز گزینه بسیار مناسبی است.

طرز تهیه کیک پروتئینی

  • مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این کیک ۱۰-۱۵ دقیقه است
  • مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این کیک بسیار جذاب را تهیه کنید.
  • درجه سختی تهیه این کیک در دسته بندی متوسط قرار دارد.

طرز تهیه کیک پروتئینی

مواد لازم جهت تهیه کیک پروتئینی

تخم مرغ بزرگ  ۳ عدد
عصاره وانیل  ۱ قاشق چایخوری
سرکه سیب  ۱ قاشق چایخوری
روغن  به مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مرحله اول: جدا کردن زرده و سفیده

زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و درون دو ظرف مجزا بریزید.

مرحله دوم: افزودن سرکه و فرم دادن به زرده

سرکه را به سفیده‌ها اضافه کنید و با ابتدا با دور کند همزن ۲-۳ دقیقه ای بهم زنید تا سفیده حالت شامپویی یا کف دار به خود گیرد سپس ۴-۶ دقیقه دیگر با دور تند همزن برقی سفیده ها را به خوبی بهم زنید تا کاملا پف کنند.

سفیده زمانی به خوبی فرم گرفته است که اگر شما ظرف را برگردانید سفیده به ظرف چسبیده است و نمی‌ریزد.افزودن سرکه و فرم دادن به زرده برای کیک پروتئینی

ظرف سفیده ها را در یخچال بگذارید و به سراغ مرحله بعد روید.

مرحله سوم: افزودن وانیل و ترکیب با زرده

نطفه‌های سفید رنگ چسبیده به زرده را از آن‌ها جدا کنید تا کیک شما بوی زهم نگیرد.

مقداری وانیل به زردها اضافه کنید و چند دقیقه‌ای با همزن دستی به هم زنید تا زرده‌ها از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله چهارم: ترکیب همه مواد با هم

ترکیب زرده و وانیل را به سفیده‌های فرم گرفته اضافه کنید و با لیسک مواد را به صورت دورانی به هم زنید تا با هم ترکیب شوند و پف سفیده کم نشود.

مرحله پنجم: آماده سازی تابه

قبل از ریختن مایه کیک، تابه را به خوبی چرب کنید تا کیک به آن نچسبد. از تابه نچسب با کف صاف استفاده کنید تا کیک به راحتی از آن جدا شود.

مرحله ششم: پخت کیک

تابه را روی حرارت گذارید تا کیک شما بپزد. توجه داشته باشید که حرارت متوسط رو به کم بهترین گزینه برای پخت کیک در تابه است. حرارت زیاد باعث سوختن ته کیک می‌شود.

زمان پخت به نوع تابه و حرارت آن بستگی دارد زمانی که کیک شما پخت و کاملا پف کرد. با خلال دندان می‌توانید از پخت کامل آن اطمینان حاصل کنید.

مرحله هفتم: تزیین و سرو کیک

کیک پخته شده را در ظرف سرو قرار دهید. به همین راحتی کیک رژیمی و سالم شما آماده نوش جان کردن است. شما برای تزیین کیک می‌توانید از میوه‌های تازه، مغزها، دارچین یا پودر کاکائو استفاده کنید.

تزیین و سرو کیک پروتئینی

در این دستورالعمل، شما یاد گرفتید که چگونه با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس، یک کیک خانگی خوشمزه و بدون افزودنی‌های مضر تهیه کنید. این کیک نه تنها برای افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند مناسب است، بلکه برای کسانی که به دنبال تنوع در تغذیه هستند نیز گزینه جذابی است. پس همین الان برای تهیه این کیک سالم و خوشمزه دست به کار شوید.

منبع: اوکالا
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان