رژیم غذایی مدیترانه ای قلب زنها را دوست دارد!

خط سلامت: رژیم مدیترانه ای، یک رژیم غذایی سالم بر اساس غذاهای حوزه مدیترانه است که برای حفظ سلامت بدن و کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن پایین‌تر، میزان سکته‌های ناگهانی کمتر، طول عمر بیشتر و ریسک پایین‌تر ابتلا به دیابت نوع دوم در مردم کشورهای حوزه مدیترانه نسبت به سایر نقاط دنیا، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تغذیه مناسب‌تر مردم آن منطقه باشد. هر چند که این گفته‌ها لزوماً به آن معنا نیست که در بین مردمان مدیترانه‌ هیچ‌کس اضافه وزن ندارد و خبری از چاقی و بیماری‌های ناشی از تغذیه ناسالم نیست.

رژیم غذایی مدیترانه ای قلب زنها را دوست دارد!

رژیم مدیترانه ای بر اساس تغذیه سالم و مصرف سبزیجات، میوه، ماهی، غلات کامل و چربی محدود است. البته سبک زندگی مردم حوزه مدیترانه علاوه بر تغذیه سالم شامل ورزش به‌خصوص پیاده‌روی زیاد است.

به گزارش خط سلامت مطالعات نشان می‌دهد که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در زنان کاهش دهد.

 پژوهشی که بر روی بیش از ۷۰۰ هزار زن در ایالات متحده و اروپا انجام شد، نشان داد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ در زنانی که تابع رژیم غذایی مدیترانه‌ای هستند، کمتر است. این مطالعه به طور کل بیان می‌کند که رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای تمام زنان، به ویژه ۱۸ سال به بالا، مفید است.

این رژیم سرشار از غلات کامل، سبزیجات، میوه، حبوبات، آجیل و روغن زیتون است. ماهی و دیگر غذاهای دریایی هم تا حدودی در این رژیم وجود دارند، اما گوشت قرمز، محصولات لبنی، چربی‌های حیوانی و غذاهای کنسروی به شدت محدود و یا حذف شده‌اند.

به گفته محققان، عوامل خطرساز قلبی عروقی خاص زنان، از جمله یائسگی زودرس، دیابت بارداری و حتی لوپوس سیستمیک، همگی به طور مجزا در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نقش دارند.

طبق شواهد، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در افرادی که پایبند به رژیم غذایی مدیترانه‌ای هستند، ۲۵ درصد پایین‌تر است. علاوه بر این، محققان دریافتند پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای، تا ۲۳ درصد در جلوگیری از زوال عقل تأثیر مثبت دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: خبر آنلاین 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان