سه قانون شوپنهاور برای زدن به سیبل موفقیت

خط سلامت: آرتور شوپنهاور، فیلسوف شهور آلمانی، رعایت 3 قانون مهم را برای رسیدن به اهداف بزرگ ضروری می داند.

سه قانون شوپنهاور برای زدن به سیبل موفقیت

فیلسوف بزرگ، آرتور شوپنهاور توصیه می کند برای به حداکثر رساندن بهره روی و افزایش احتمال موفقیت، لازم است هنگام انجام کارهای مهم، عوامل ایجاد کننده حواس پرتی را به حداقل برسانید.

به گزارش خط سلامت برای پیروی از توصیه مذکور، شما می توانید هنگام انجام وظایف خود زمان خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که فعالیت‌هایی که باعث حواس پرتی می‌شوند، مانند: اخبار و رصد رسانه‌های اجتماعی را به زمان‌های تعیین شده کاهش دهید. مثلا تصمیم بگیرید صبح ۳۰ دقیقه روزنامه بخوانید و در پایان روز به مدت ۳۰ دقیقه در شبکه‌های اجتماعی وقت بگذرانید. اگر فعالیت‌های جدول زمانی مانند آن برای برنامه شما کارآمد است به طور دائم به آن پایبند باشید.

قانون شوپنهاور برای دستیابی به موفقیت

شوپنهاور عاشق استعاره بود و توصیه او با مثال یک خانه ساز آغاز می‌شود: مرد "در ساخت خانه کار می‌کرد"، اما "ممکن است از طرح کلی آن کاملا بی اطلاع بوده باشد". شوپنهاور اشاره کرد که بدین خاطر خانه ساز به جای آن که بخشی از یک طرح بزرگ را ببیند در جزئیات روزانه کار خود گرفتار شده بود.

در هر جنبه‌ای از هستی نیز چنین است. او می‌نویسد: "تنها زمانی شخصیت و ظرفیت‌های ما خود را در پرتو واقعی خود نشان می‌دهند که به زندگی خود به عنوان یک کل متصل نگاه کنیم". خانه ساز اگر بتواند کل خانه را در حالی که روی جزئیات کار می‌کند تصور کند می‌تواند رضایت بیش تری از کار خود داشته باشد و با انگیزه باقی بماند.

توصیه شوپنهاور در مورد دستیابی به هدف بزرگ

طرح بزرگ را در ذهن داشته باشید

برخی از روز‌های خاص مانند روز مراسم ازدواج تان و روز سالگرد جشن تولد فرزندتان تاثیر عمیقی بر کل زندگی تان دارند. با این وجود، اکثر روز‌ها نسبتا غیرقابل توجه هستند. شما همکاران، خانواده و دوستان خود را می‌بینید. شما کار می‌کنید، غذا می‌خورید، قدری تلویزیون تماشا می‌کنید و سعی می‌کنید به موقع بخوابید.

با این وجود، بلوک‌های سازنده‌ای در یک پروژه وجود دارند که انجام ان نیازمند صرف زمان زیادی می‌باشد. در هر روز معمولی شما یک انتخاب دارید: می‌توانید خانه خود را کمی بسازید، کمی خراب کنید یا به کلی از آن غافل شوید.

برای انتخاب گزینه اول، هر روز را با تصور برای یک دقیقه تمام هدف و تمایل خود برای تکمیل آن شروع کنید. سپس تصمیم بگیرید که این روز را مطابق با آن میل زندگی کنید. هنگام عصر روز سپری شده را به طور مختصر مرور کنید و ممکن است متوجه شوید در کجا به هدف خود دست نیافته اید.

در محفظه‌های روز زندگی کنید

تمرکز روزانه بر روی تصویر بزرگ با زندگی در آینده متفاوت است. اگرچه باید هنگام فکر کردن به کل پروژه پایان را در ذهن داشته باشید، اما خیلی آسان است که زمان زیادی را در چیزی که به عنوان آینده نگری شناخته می‌شود صرف کنید زندگی ذهنی در خط پایان.

این کار شما را در معرض خطای ورود قرار می‌دهد به این معنی که رسیدن به یک هدف خاص را به‌عنوان همه چیز و امر غایی تصور می‌کنید. در آن زمان این تصور باعث برانگیختن ناامیدی در زمانی می‌شود که وضعیت به شیرینی مورد انتظارتان نیست.

آینده نگری همچنین باعث می‌شود که تنها لحظه‌ای را که واقعا می‌توانید برای پیشرفت از آن استفاده کنید از دست بدهید یعنی لحظه حال و کنونی. پس از آن که پروژه تکمیل شده خود را تصور کردید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید تا بر روی امروز تمرکز کنید و فقط روی کار‌هایی که باید اینجا و اکنون انجام دهید تا پیشرفت کنید تمرکز نمایید.

یک برنامه و فهرست برای آن روز تهیه کنید و سپس به جای خیال پردازی یا نگرانی در مورد آینده و نشخوار ذهنی در مورد گذشته در "محفظه‌های تنگ همان روز" زندگی کنید.

جلوی هر آن چه باعث حواس پرتی می‌شود را بگیرید

وقتی رانندگی را یاد می‌گیرید به شما آموزش داده می‌شود که سطحی از آگاهی موقعیتی را حفظ کنید که به اندازه کافی گسترده باشد تا به شما در پیش بینی مشکلات کمک کند، اما نه آن قدر وسیع که حواس شما را پرت کند.

همین امر در مورد پروژه شما نیز صدق می‌کند. شما باید بدانید که در اطراف تان چه می‌گذرد که ممکن است بر زندگی و کارتان تاثیر بگذارد، اما نیازی به توجه به آن چه بی ارتباط با کار و زندگی شماست نخواهد بود. من از یک مدل "کبک سر زیر برف کرده" برای نادیده گرفتن کامل دنیای بیرون حمایت نمی‌کنم. در عوض، منظور من این است که توصیه کنم اطلاعات دریافتی خود را سفارشی سازی کنید تا چیز‌های مهمل توجه شما را به سوی خود منحرف نکنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: فرارو 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان