طرز تهیه محلول خانگی برای از بین بردن مورچه ها

خط سلامت: بسیاری از افراد از اینکه روش های مختلفی را برای از بین بردن مورچه ها امتحان کرده اند ولی به نتیجه مطلوب نرسیده اند، شکایت می کنند. در این مطلب طرز تهیه یک محلول خانگی را معرفی می کنیم که به از بین بردن مورچه ها کمک می کند.

طرز تهیه محلول خانگی برای از بین بردن مورچه ها

روش های مختلفی برای پاکسازی مورچه ها از محیط خانه وجود دارد. با این حال استفاده از سموم و مواد شیمیایی عوارض خاص خود را دارند؛ برای مثال برخی افراد در نتیجه قرار گرفتن در معرض سموم شیمیایی دچار سردرد، تهوع یا سرفه های آلرژیک می شوند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب طرز تهیه یک محلول خانگی که فاقد مواد شیمیایی است را معرفی  می کنیم که به از بین بردن مورچه ها کمک می کند. برای آشنایی با نحوه آماده سازی این محلول خانگی با ما همراه باشید.

با این اسپری خانگی که می توان از سکه تهیه کرد، در اطراف خانه اسپری کنید و “مهمان های” ناخوشایند برای همیشه فرار می کنند.

مورچه

 مورچه ها یکی از رایج ترین حیواناتی هستند که می توانند در خانه های ما ظاهر شوند. آنها بیشتر در خانه های آجری دیده می شوند، اما به همان اندازه در آپارتمان های پانلی و در باغ یک خانه خانوادگی یا در تراس ها و بالکن ها رخ می دهند.

در بیشتر موارد آسیب زیادی وارد نمی کنند، اما حضور آنها قطعا ناخوشایند است. راه های بی شماری برای از بین بردن آنها وجود دارد، اما بهترین آن این اسپری خانگی خاص است که آنها را برای همیشه از خود دور می کند!

تهیه محلول

30 قطره اسانس میخک

30 قطره اسانس نعناع فلفلی

4 دسی لیتر آب

کاربرد

اسانس ها را با آب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید.

خوب تکان دهید.

بیایید آن را اسپری کنیم.

در صورت لزوم تکرار کنید.

اولین قدم برای فرار مورچه از خانه این است که لانه یا محل اختفای مورچه ها را پیدا کنید. این کار یک کار تخصصی است ممکن است شما نتوانید اصلی ترین مورچه یا همان ملکه مورچه ها را پیدا کنید.

جوش شیرین برای دفع و فرار مورچه از خانه یک راهکار عالی است. فقط کافی است که یک قاشق جوش شیرین را یا یک مقدار مایع ظرفشویی مخلوط کنید و در محل مورچه ها بریزید.

این مخلوط را در سرتاسر محل هایی که مورچه ها هستند، بپاشید. بعد از گذشت چند ساعت شما می توانید مورچه های مرده را ببینید و بعد لاشه مورچه ها را با دستمال جمع کنید.

نعناع یک دفع کننده طبیعی است که یکی از بهترین راه های فراری دادن مورچه از خانه یا محل کارتان است. برای خلاص شدن از دست مورچه ها مقداری نعناع استفاده کنید.

نعناع به خاطر بوی قوی که دارد، سیستم بویایی مورچه ها را مختل می سازد و همین کار مانع پیدا کردن منابع غذایی برای آن ها می شود و این یکی از بهترین راه های فراری دادن مورچه از آشپزخانه هم محسوب می شود.

به دلیل وجود کربنات کلسیم در گچ یک ماده فوق العاده برای فراری دادن مورچه از منزل به حساب می آید. برای فرار مورچه از خانه فقط کافی است کمی گچ اطراف لانه مورچه بریزید تا برای همیشه از شر مورچه های مزاحم خلاص شوید.

دارچین هر چقدر برای ما بوی مطلوبی دارد، برای مورچه ها کاملا نفرت انگیز است. نصف قاشق دارچین را با آب مخلوط کنید و یک تکه دستمال یا پنبه را به آن آغشته کنید و به محل اختفای مورچه بزنید. و هر روز این کار را تکرار کنید این بهترین راه حل فرار مورچه از خانه است.

کمی آب و سرکه را به نسبت های مساوی ترکیب کنید و مخلوط به دست آمده را داخل یک بطری اسپری بریزید. این ترکیب را در محل عبور مورچه ها اسپری کنید. این راه فراری دادن مورچه از خانه است لازم به ذکر است که این روش برای خلاص شدن از دست مورچه های بالدار هم بی تاثیر نیست و استفاده از سرکه یکی از راهکارهای رفع مورچه بالدار از خانه هم محسوب می شود.

از آن جایی که حس بویایی در مورچه ها بسیار قوی است می توانید از فلفل به عنوان یکی از روش های فراری دادن مورچه از خانه استفاده کنید. برای این کار کافی است در محل هایی که مورچه های زیادی وجود دارد از این ادویه قوی استفاده کنید و دیگر هیچ وقت این مورچه ها را نمی بینید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع:مکتوب نامه 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان