طرز تهیه فلافل بدون نخود

خط سلامت: طرز تهیه فلافل خانگی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. در این مطلب طرز تهیه فلافل آبادانی که درآن خبری از نخود نیست را معرفی می کنیم.

طرز تهیه فلافل بدون نخود

طرز تهیه فلافل خانگی بسیار محبوب است. در این مطلب دستورالعل پخت فلافل آبادانی را معرفی می کنیم. 

به گزارش خط سلامت اگر به نخود حساسیت دارید اما از طرفداران پر و پا قرص فلافل هستید، پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با دستور پخت فلافل آبادانی که در آن نخود وجود ندارد، با ما همراه باشید.

طرز تهیه فلافل خانگی ساده و سریع

فلافل آبادانی بدون نخود، جایگزینی خوشمزه و مغذی برای فلافل سنتی است، این نوع فلافل برای افرادی که به نخود حساسیت دارند یا به دنبال تنوع در رژیم غذایی خود هستند مناسب است.

مواد لازم 

دال عدس 250 گرم

آرد سوخاری 100گرم

سیر 3 حبه

پیاز 1 عدد متوسط

جعفری و تلخون 50 گرم

سیب زمینی 1 عدد متوسط

ادویه فلافل شامل نمک، فلفل، پودر انبه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه 

این دستور تهیه، یکی از ساده ترین ها در لیست فلافل خانگی است که برای شروع آن ابتدا باید دال عدس ها را داخل آب گرم به مدت 6 الی 7 ساعت بخیسانیم.

در مرحله بعد، دال عدس های خیس خورده را داخل غذا ساز ریخته و همراه سایر مواد اولیه، همچون پیاز، سیب زمینی، سبزی ها که شامل جعفری و تلخون بود، سیر و ادویه ها را اضافه کرده و کاملا میکس میکنیم.

بعد از میکس شدن مواد، آرد سوخاری را اضافه کرده و بعد از ترکیب مواد با آرد سوخاری، کمی استراحت میدهیم تا مواد به اصطلاح به خورد هم بروند.

خمیر فلافل شما آماده است؛ میتوانید با فلافل زن یا هر قالب در دسترس دیگر آن را شکل داده و داخل روغن داغ سرخ کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: مکتوب نامه

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان