مادر سنگدل و پدر بی رحم پسر معلولش را خوراک تمساح کردند + تحلیل روانی

خط سلامت: خبر تکاندهنده است مادری کودک دارای معلولیت خود را جلوی تمساح ها انداخت تا عجیب ترین قتل را رقم بزند. بیایید قبل از هر قضاوتی ببینیم در ذهن مادر و پدری که فرزند با معلولیت دارد چه می گذرد.

مادر سنگدل و پدر بی  رحم پسر معلولش را خوراک تمساح کردند + تحلیل روانی

مادری پسر 6 ساله خود را که دارای معلولیت بود به رودخانه پر از تمساح پرتاب کرد و باعث مرگ او شد.

به گزارش خط سلامت پلیس محلی، جراحات عمیقی ناشی از دندان‌های تمساح بر بدن بی‌جان او دیده شده است.

بنا بر این گزارش مادر این کودک بار‌ها از پدر خواسته بود او را دور بیندازد. این زوج همچنین یک پسر دو ساله دیگر دارند و گفته می‌شود که بار‌ها به خاطر نقص گفتاری پسر بزرگترشان با هم دعوا می‌کردند.

یک افسر پلیس به رسانه‌های محلی گفت این یک پرونده قتل بوده و زن و شوهر هر دو بازداشت شده‌اند.

اثرات روانی داشتن فرزند معلول چیست؟

روانشناسان می گویند والدین ممکن است غم، انزوا و استرس قابل توجهی را تجربه کنند که منجر به مشکلات سلامت روانی مانند افسردگی و اضطراب می شود .

والدین کودکان با نیازهای ویژه اغلب خسته و افسرده می شوند . ذخایر زمان و منابع آنها برای مراقبت از خود حتی بیشتر از والدین کودکان معمولی تحلیل می رود. با این حال نیاز آنها به انرژی بیشتر است.

والدین کودکان معلول چه احساسی دارند؟

والدینی که کودکی دارای معلولیت را بزرگ می کنند اغلب با چالش های متعدد مربوط به انزوای اجتماعی، استرس عاطفی و افسردگی، غم و اندوه و مشکلات مالی روبرو هستند .

مطالعات اخیر نشان می دهد برخی از باورهای فرهنگی انگ زدن را تشدید می کند که استرس والدین را بیشتر افزایش می دهد.

تاثیرات عاطفی تربیت فرزند معلول چیست؟

روانشناسان می گویند آنها احساس شرم می کنند یا نسبت به واکنش دیگران مطمئن نیستند . برخی ممکن است از این بیم داشته باشند که افراد مهم زندگی آنها فرزند معلول خود را نپذیرند. در میان خانواده هایی که با دیگران در مورد ناتوانی فرزندشان صحبت می کنند، میزان و اطلاعاتی که آنها به اشتراک می گذارند متفاوت است.

در یک پژوهش روی 4935 کودک و والد در استرالیا مشخص شد شیوع مشکلات سلامت روانی برای والدین کودکان دارای معلولیت در مقایسه با کودکان فاقد در تمام سنین کودک بیشتر بود. 

سطوح بالایی از نگرانی های سلامت روان بین والدین کودکان دارای معلولیت وجود دارد مداخلات بهداشت روان برای حمایت از والدین کودکان 4 تا 11 ساله که به نظر می رسد نیازهای بهداشتی برآورده نشده وجود دارد، مورد نیاز است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: رکنا 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان