طرز تهیه مقوی ترین دسر + فوت و فن تهیه خاگینه خرما

خط سلامت: طرز تهیه خاگینه خرما بسیار پرطرفدار و خوشمزه است. در این مطلب روش آماده سازی این دسر خوشمزه و مقوی را معرفی می کنیم.

طرز تهیه مقوی ترین دسر + فوت و فن تهیه خاگینه خرما

طرز تهیه خاگینه خرما در سراسر ایران بسیار محبوب و پر طرفدار است. این دسر خوشمزه و مقوی خرمایی را درست کنید و از میل کردن آن در کنار سایر اعضای خانواده لذت ببرید.

به گزارش خط سلامت طرز تهیه خاگینه خرما را در این مطلب آموزش می دهیم.

طرز تهیه خاگینه خرما

طرز تهیه خاگینه خرما، به عنون یکی از خوشمزه ترین دسرهای سنتی ایران، بسیار پرطرفدار است. 

این دسر سنتی و خوشمزه ایرانی با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می شود و طعمی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز دارد. این دسر که تلفیقی از خرما و زعفران است، می‌تواند در مهمانی‌ها، مناسبت‌های خاص و یا به عنوان یک شیرینی لذت‌بخش بعد از وعده‌های غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

مواد لازم 

مواد لازم مقدار
آرد ۴ قاشق غذاخوری
خرما ۱۸ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
زعفران ۲ قاشق غذاخوری
ماست ۴ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
گردو و خلال پسته به مقدار لازم
مواد شربت مقدار
شکر ۱/۲ پیمانه
آب ۱ پیمانه
زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خاگینه خرما

مراحل آماده سازی خاگینه خرما شامل مراحل زیر است:

مرحله 1: آماده‌سازی خرما

ابتدا، مقداری آب در قابلمه  بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش آید. سپس، خرماها را داخل آب جوش بریزید و برای حدود ۳ دقیقه بجوشانید. پس از آن، با استفاده از آب سرد، پوست خرماها را راحت‌تر جدا کنید و هسته‌های آنها را خارج نمایید.

مرحله 2: زدن تخم‌مرغ‌ها

تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ شکسته و همراه با وانیل اضافه کنید و با استفاده از همزن برقی، مخلوط را بزنید تا کاملاً کرمی و یکدست شود.

مرحله 3: افزودن ماست

پس از آن ماست را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد کاملاً یکدست شوند. افزودن ماست باعث می‌شود که خاگینه خرما بافتی نرم‌تر و طعمی دلپذیرتر داشته باشد.

مرحله 4: اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک کنید .این مخلوط را به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا تمامی مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله 5: افزودن زعفران و پخت

در این مرحله، کمی زعفران دم کرده به مخلوط اضافه کنید . تابه‌ای را چرب کرده و نیمی از مواد را در تابه بریزید. سپس، تابه را با درب دمکنی بپوشانید تا مواد به خوبی پخته شوند. پس از چند دقیقه، درب را برداشته و خرماها و گردوها را روی مواد بچینید.

مرحله 6: تهیه شربت و تکمیل پخت

برای تهیه شربت، آب، شکر، و زعفران دم کرده را در یک قابلمه کوچک مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شربت غلیظ شود. پس از پخت کامل خاگینه و خنک شدن شربت، شربت را به آرامی روی خاگینه داغ بریزید و اجازه دهید تا جذب شود. در نهایت، می‌توانید کمی خلال پسته برای زیبایی بیشتر روی خاگینه بپاشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع:چی شی

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان