پرطرفدارترین کیک های خانگی را بشناسید + اسم این 4 کیک خوشمزه را به خاطر بسپارید

خط سلامت: کیک خانگی انواع مختلفی دارد. در این مطلب به معرفی 4 نوع از پرطرفداران انواع کیک خانگی می پردازیم.

پرطرفدارترین کیک های خانگی را بشناسید + اسم این 4 کیک خوشمزه را به خاطر بسپارید

کیک خانگی  علاوه بر خوشمزگی و سالم بودن، بهانه ای جذاب برای جمع شدن اعضای خانواده دور هم است. 
به گزارش خط سلامت درست کردن کیک خانگی فعالیتی شیرین و آرامش بخش است. بوی خوش کیکی خانگی ( که اغلب مادرها آن را با عشق می پزند) شما را با خود به خاطرات شیرین کودکی می برد، زمانی که هیچ چیز نمی توانست خواستنی تر از یک تکه کیک شکلاتی داغ باشد که مادرتان آن را پخته است!

کیک خانگی

کیک خانگی انواع مختلفی دارد. در این مطلب به معرفی 4 نوع از بهترین کیک های خانگی می پردازیم:

انواع کیک خانگی می‌تواند متناسب با مناسبت، تعداد مهمانان و سلیقه افراد، مدل‌های متنوعی داشته باشد. بعضی از محبوب‌ترین کیک‌ها در ادامه بررسی شده‌اند:

کیک وانیلی کلاسیک

کیک + وانیلی

کیک وانیلی یک کیک کلاسیک بوده که مورد علاقه افراد بسیاری است. این مدل کیک که به خاطر بافت لطیف و شیرینی ملایمش شناخته شده به سادگی قابل تزیین با لایه‌ای از میوه‌های تازه، خامه یا سس کارامل است. انواع پرطرفدار این نوع کیک شامل کیک‌های وانیلی، بادام یا مرکبات بوده در حالی که رویه کیک از کرم باترکریم کلاسیک تا خامه فرم گرفته و توت‌های تازه را شامل می‌شود.

کیک شکلاتی

کیک+ شکلاتی

عاشقان شکلات از لذت یک کیک شکلاتی غنی شده با طعم شکلات لذت می‌برند. این کیک که با پودر کاکائو یا شکلات ذوب شده درست شده، طعمی عمیق از شکلات دارد که باب میل دوستداران انواع شکلات خواهد بود. افزایش طعم شکلات را می‌توان از طریق افزودنی‌هایی مانند پودر کاکائو، اسپرسو یا قهوه به دست آورد. تاپینگ‌هایی مانند شکلات‌های تکه‌ای و کارات نیز می‌تواند جذابیت طعم این نوع کیک را بیشتر کند.

کیک هویج خیس

کیک + هویج خیس

کیک هویج به لطف افزودن هویج رنده شده، ترکیبی بی‌‎نظیر از شیرینی و نرم بودن را ارائه می‌دهد. هویج علاوه بر طعم لذیذ، فواید سلامتی را به این دسر دوست داشتنی اضافه می‌کند. علاوه بر این، استفاده از دارچین در ترکیبات این کیک، علاوه بر طعمی جذاب به بالارفتن خواص آن نیز کمک خواهد کرد. کیک هویج که به طور سنتی با فراستینگ پنیر خامه‌ای همراه می‌شود، با آجیل، کشمش یا ویوافیل آناناس نیز به خوبی ترکیب خواهد شد تا بافت و طعم و عطر بهتری پیدا کند.

چیز کیک

چیز + کیک

چیز کیک یک کیک خانگی دوست داشتنی است که به دلیل بافت غنی، خامه‌ای و طعم بی‌نظیر آن مورد توجه قرار می‌گیرد. این دسر لذیذ با ترکیب پنیر خامه‌ای، تخم‌مرغ، شکر و کمی وانیل باعث لذت در هر اسلایس آن می‌شود. قوام و نرم بودن آن در دهان احساس شادی خالصی را بر جای می‌گذارد. کیک پنیر چه با یک کمپوت میوه‌ای خوش طعم، بریلو و چه مقداری شکلات یا به صورت ساده تهیه شود جایگاه ویژه‌ای برای علاقه‌مندان به کیک و دسر خانگی در سراسر جهان دارد.

ویژگی‌های بهترین کیک خانگی

چه نوع کیکی را بهترین کیک خانگی می‌نامیم؟ به طور معمول، اگر کیک خصوصیات زیر را داشته باشد، کیکی ایده‌آل محسوب خواهد شد:

رطوبت و بافت

دستیابی به رطوبت و بافت کامل در یک کیک خانگی نیازمند توجه دقیق به نسبت مواد و تکنیک‌های مخلوط کردن است. آرد بیش از حد می‌تواند منجر به تهیه یک کیک خشک شود، در حالی که مخلوط کردن بیش از حد مواد نیز باعث سفت شدن کیک خواهد شد. تکنیک‌هایی مانند استفاده از دوغ یا خامه ترش برای رطوبت بیشتر و هم زدن مواد به آرامی برای جلوگیری از بازشدن گلوتن، باعث کمک به تهیه کیک نرم و مرطوب خواهد شد.

توجه به طعم کیک

متعادل کردن شیرینی کلید تهیه یک کیک خانگی بی‌نظیر است. پر طرفدارترین کیک خانگی نه تنها باید شیرین باشد، بلکه باید طعمی نیز داشته باشد که از طریق انتخاب دقیق و ترکیب مواد به دست می‌آید. ترکیب طعم‌های منحصربه‌فرد مانند چاشنی‌ها، یا عصاره‌ها می‌توانند طعم یک کیک خانگی را بهتر کرده و آن را از جایگزین‌ کیک‌های آماده در فروشگاه‌ها کند.

تزئین

ایده‌های خلاقانه تزئین می‌تواند یک کیک خانگی را به یک اثر هنری تبدیل کند. از طرح‌های ساده با استفاده از کرم کره گرفته تا خلاقیت‌های پیچیده فوندانت، تزیینات بی پایان هستند. زیبایی شناسی نقش مهمی در تجربه کلی لذت بردن از انواع کیک خانگی

دارد و نه تنها جذابیت بصری بلکه انتظار و هیجان لذت بردن از یک برش کیک را نیز افزایش می‌دهد.

نکاتی برای پخت کیک خانگی عالی

در تهیه انواع کیک خانگی دقت در اندازه گیری‌ها برای نتایج ثابت هنگام پخت کیک ضروری است. استفاده از ترازوی آشپزخانه برای توزین مواد، دقت را تضمین کرده و از مشکلاتی که می‌تواند بر محصول نهایی تأثیر بگذارد، جلوگیری می‌کند. اندازه گیری دقیق آرد، شکر و مواد خمیر مایه برای دستیابی به بافت مورد نظر و پف خوب کیک بسیار مهم هستند.

مواد در دمای اتاق راحت‌تر و یکنواخت‌تر با هم ترکیب می‌شوند و در نتیجه خمیر نرم شده و ترکیب بهتری از طعم‌ها ایجاد می‌شود .برای اینکه موادی مانند تخم مرغ، کره و شیر را سریع به دمای اتاق برسانید، آنها را قبل از پخت به مدت 30 تا 60 دقیقه بیرون از یخچال قرار دهید یا از روش‌هایی مانند گرم کردن کره در مایکروویو یا قرار دادن تخم مرغ در آب گرم استفاده کنید.

هم زدن مناسب نیز تاثیر زیادی در پف مناسب کیک دارد. هم زدن تخم مرغ، کره و شکر با هم باعث ایجاد حفره‌های هوایی می‌شود که به بافت سبک و پفکی در کیک کمک می‌کند. هم زدن مخلوط تا زمانی که کرمی شود، ترکیب مناسب مواد را تضمین خواهد کرد.

اما دقت کنید مخلوط کردن بیش از حد می‌تواند منجر به یک کیک سفت و متراکم شود. بنابراین فقط تا زمانی که مواد با هم ترکیب شوند و هیچ ردی از آرد باقی نماند، آنها را مخلوط کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: دلگرم
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان