هشدار اطبا طب سنتی در مورد بامیه + طبع بامیه سرد است یا گرم؟

خط سلامت: بامیه یک ماده غذایی مفید و سرشار از انواع مختلف ویتامین است. معمولا از بامیه برای تهیه خورشت بامیه، ترشی و شوری استفاد می شود.

هشدار اطبا طب سنتی در مورد بامیه +  طبع بامیه سرد است یا گرم؟

بامیه یک ماده غذایی خوشمزه با ارزش غذایی بسیار بالا است.

به گزارش خط سلامت در طب سنتی همه موادغذایی دارای طبع خاصی هستند و بامیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای آشنایی با طبع بامیه و مطلح آن با ما همراه باشید.

بامیه خورشتی چه طبعی دارد؟

بامیه یک گیاه فوق العاده مفید است که اصالت آن به آفریقا، خاورمیانه، کارائیب و آمریکای جنوبی برمی‌گردد. این گیاه ارزش غذایی فوق العاده بالایی دارد و معمولا بخش‌های آن مثل برگ، گل، غلاف، ساقه و دانه‌های گیاه قابل استفاده هستند. در طب سنتی همه خوراکی‌ها طبع مشخصی دارند و به همین دلیل مصرف همه خوراکی‌ها برای همه افراد چندان توصیه نمی‌شود. اما طبع بامیه سرد است یا گرم؟

بهتر است بدانید که بامیه دارای طبع سرد و تر است. این به این معنا است افرادی که طبع بلغمی، سرد و تری دارند نباید از بامیه به مقدار زیاد استفاده کنند. مصرف زیاد بامیه در افراد بلغمی موجب ضعف معده، دردهای مفصلی، افزایش ترشحات واژن، نفخ و همچنین کاهش حافظه می‌شود. در مقابل مصرف بامیه برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است و موجب تعادل طبع آن‌ها می‌شود.

مصلح بامیه در طب سنتی

طبع بامیه پخته شده سرد است و برای این که عوارض بامیه در افراد سرد مزاج کمتر شود، باید بامیه را با مصلح آن مصرف کنید. از بهترین مصلحات بامیه می‌توان به ادویه‌جات گرم مثل فلفل سیاه، هل، زنجبیل، دارچین، سیر و فلفل کاین اشاره کرد.

معمولا توصیه می‌شود در کنار خورش بامیه از مقداری بادمجان نیز استفاده شود، زیرا طبع بادمجان گرم است و موجب متعادل شدن طبع خورش بامیه می‌شود. مصرف بامیه با ادویه‌های گرم مانع بروز عوارض آن می‌شود و از تشدید بلغم و سردی در بدن جلوگیری می‌کند.

بامیه یک گیاه فوق العاده مفید برای سلامت است که به تسکین مشکلات گوارشی، درمان یبوست، کاهش التهاب و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. از آن جایی که طبع بامیه سرد و تر است، بهتر است افراد بلغمی در مصرف آن محتاط باشند و از آن در کنار مصلحات گرم استفاده کنید.

اگر بعد از مصرف بامیه دچار سستی و رخوت می‌شوید یا با مصرف بامیه علائمی مثل درد مفاصل و گنگی سر را تجربه می‌کنید، یعنی طبع شما سرد است و باید از ادویه‌های گرم در کنار بامیه استفاده کنید. شما چه تجربیاتی از مصرف بامیه دارید؟ برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: اکالا

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان