طرز تهیه کیک خیس شکلاتی + 11 فوت و فن کافی شاپی

خط سلامت: طرز تهیه کیک خیس شکلاتی، بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. در این مطلب فوت و فن های آماده سازی این کیک خوشمزه را توضیح می دهیم.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی + 11 فوت و فن کافی شاپی

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی بسیار پر طرفدار است. در این مطلب مراحل آماده سازی کیک خیس به روش کافی شاپی را توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

به گزارش خط سلامت کیک خیس یکی از خوشمزه ترین انواع کیک ها است که می توان آن را در خانه هم درست کرد. برای آشنایی با دستورالعمل خانگی پخت این کیک با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک خیس شکلات

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی را در این مطلب مرحله به مرحله توضیح می دهیم.

کیک خیس شکلاتی یکی از انواع کیک‌ های خیس است که به دلیل داشتن مایه شکلاتی بافت بسیار نرم و لطیفی دارد و بسیار خوشمزه است. امروزه خیلی ها علاقه مند هستند تا کیک های مختلف را در خانه درست کنند و وقتی حرف از کیک خیس شکلاتی به میان می آید علاقه چند برابر می شود.

مواد لازم 

تخم مرغ    ۳ عدد

آرد    یک و نیم پیمانه حدود ۱۸۰ گرم

پودر کاکائو    ۳ قاشق غذاخوری حدود ۳۰ گرم

شکر    ۱ پیمانه حدود ۱۸۰ گرم

شیر    نصف پیمانه حدود ۱۰۰ گرم

روغن مایع    نصف پیمانه حدود ۱۰۰ گرم

بکینگ پودر    ۲ قاشق چایخوری حدود ۸ گرم

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی

شیر    یک و نیم پیمانه حدود ۳۰۰ گرم

شکر    نصف پیمانه حدود ۱۰۰ گرم

روغن مایع    نصف پیمانه حدود ۱۰۰ گرم

پودر کاکائو    ۳ قاشق غذاخوری حدود ۳۰ گرم

شکلات تلخ    ۶۰ گرم

طرز تهیه

مرحله ۱: آماده‌سازی تخم‌مرغ و شکر

برای تهیه کیک خیس شکلاتی خوشمزه ابتدا تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و با همزن برقی بزنید تا حجم آن‌ها زیاد شود و پف کند بعد شکر را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه با دور تند همزن بزنید.

مرحله ۲: افزودن شیر به مخلوط کرم رنگ

وقتی مخلوط کرم رنگ و کمی کشدار شد، شیر را که از قبل در دمای آشپزخانه قرار داده و به دمای محیط رسانده‌اید به مخلوط اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه دیگر با دور تند همزن بزنید.

مرحله ۳: اضافه کردن روغن مایع به مخلوط

بعد روغن مایع را به مخلوط مواد اضافه کنید و با دور کند همزن تقریبا ۳۰ ثانیه هم بزنید تا روغن به خورد مواد رود و مخلوط بافت صاف و یکدستی پیدا کند.

مرحله ۴: الک کردن آرد و ترکیب مواد خشک

سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا سبک شود و بعد بکینگ پودر و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید و دوباره الک کنید تا بافت آرد یکدست و صاف شود.

مرحله ۵: ترکیب آرد با مخلوط مواد

بعد آرد را در ۲ تا ۳ مرحله روی مخلوط مواد الک کنید و به آرامی با لیسک در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و خمیر بافت یکدستی پیدا کند.

مرحله ۶: آماده‌سازی قالب

سپس کف سینی یا قالب را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغنی قرار دهید و خمیر کیک را روی آن بریزید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۷: پخت کیک شکلاتی در فر

بعد از آن دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا کیک شکلاتی کاملا بپزد و سطح آن طلایی رنگ شود.

مرحله ۸: تست پخت کیک

بعد از این زمان یک سیخ چوبی یا خلال دندان را در کیک فرو کنید و در بیاورید، اگر از مواد کیک چیزی به آن نچسبید یعنی خوب پخته است، سپس از فر در بیاورید و بگذارید تا خنک شود.

بیشتر بخوانید: چیز کیک نوتلا رو به روش یخچالی درست کن

مرحله ۹: آماده‌سازی مواد سس شکلاتی

حالا برای درست کردن سس شکلاتی روی کیک، شیر و شکر را در یک ظرف بریزید و با هم ترکیب کنید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق هم بزنید.

مرحله ۱۰: تهیه سس شکلاتی با شیر و شکر

وقتی شکر کاملا در شیر حل شد بعد روغن مایع را اضافه کنید و با مایع مواد مخلوط کنید سپس پودر کاکائو را روی مواد بریزید و هم بزنید تا بافت سس صاف و یکدست شود.

مرحله ۱۱: اضافه کردن شکلات تلخ به سس

بعد از این‌که شیر گرم شد شکلات تلخ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات در شیر حل شود و همه مواد کاملا با هم ترکیب شوند، وقتی شیر به نقطه جوش رسید آن‌ را از روی حرارت بردارید.

مرحله ۱۲: خنک شدن سس

سپس سس را در دمای محیط قرار دهید تا کمی ولرم شود، بعد کیک شکلاتی را که خنک شده است در یک ظرف مناسب قرار دهید و آن را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.

مرحله ۱۳: ریختن سس روی کیک خنک شده

بعد سس شکلاتی ولرم را روی کیک که خنک شده است بریزید و پخش کنید طوری که همه سطح کیک را بپوشاند و تقریبا یک ساعت زمان دهید تا سس کاملا به خورد کیک برود.

مرحله ۱۴: تزئین و سرو کیک خیس شکلاتی

سپس برش‌های کیک خیس شکلاتی را در یک ظرف بچینید و با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های گردو و برش‌هایی از موز و توت فرنگی تزیین کنید و همراه با چای یا قهوه سرو کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: سبک زندگی

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان