طرز تهیه کباب کوبیده در فر + فوت و فن

خط سلامت: کباب به عنوان یکی از غذاهای محبوب و سنتی ایرانی با انواع مختلفی مانند کباب کوبیده، کباب چنجه و کباب برگ شناخته می‌شود که هر کدام طعم منحصر به فردی داشته و با عطر فوق‌العاده‌شان شهرت دارند.

طرز تهیه کباب کوبیده در فر + فوت و فن

تهیه کباب ، به ویژه کباب کوبیده، برای بسیاری از ما آشنا است. این غذا اغلب در فضای باز نظیر پیک‌نیک‌ها یا در حیاط و بالکن خانه‌ها پخته می‌شود و به عنوان یکی از غذاهای ایده‌آل برای لذت بردن در کنار خانواده و دوستان به شمار می‌رود. کباب کوبیده همراه با گوجه کبابی، غذایی ساده و عالی برای ارائه در دورهمی‌ها و مجالس است.

به گزارش خط سلامت با این وجود، پخت کباب کوبیده دانش و تکنیک‌های خاصی را می‌طلبد که لازم است پیش از پخت با آن‌ها آشنا باشید. در زندگی آپارتمانی، امکانات برای پخت کباب بر روی منقل و با استفاده از زغال برای برخی محدود شده است. در این مطلب، روش پخت کباب کوبیده در فر را معرفی می‌کنیم که نیازی به منقل، زغال و دود ندارد.

این روش برای ساکنان آپارتمان و کسانی که به کباب‌های بیرون اعتماد چندانی ندارند، بسیار مناسب است. پخت کباب کوبیده در فر نیز نیازمند رعایت نکات ویژه‌ای است که در این مقاله به شما آموزش داده می‌شود. بیایید با یادگیری روش پخت کباب کوبیده در فر، راهی جدید برای تهیه این غذای لذیذ را تجربه کنیم.

مواد لازم برای آماده سازی کباب کوبیده در فر

گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم

پیاز ۳ عدد متوسط

دمبه ۱۰۰ گرم

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

کره ۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

روش تهیه کباب کوبیده در فر

نخستین مرحله برای آماده‌سازی کباب کوبیده، رنده کردن پیاز در کاسه‌ای می‌باشد و پس از آن، آب آن را گرفته و کنار می‌گذاریم. برای این کار می‌توان پیاز رنده شده را در دستمال تمیزی قرار داده و با فشار دادن، آب آن را خارج ساخت. اما بهتر است اندکی از آب پیاز در مخلوط باقی بماند تا از خشک شدن کباب در هنگام پخت در فر جلوگیری شود.

سپس گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه کرده و با افزودن نمک، فلفل و زعفران دم‌کرده، مواد را به دقت مخلوط می‌کنیم.

گوشت را برای تهیه کباب کوبیده در فر به خوبی ورز می‌دهیم تا اجزاء به خوبی در هم آمیخته شوند. سپس مخلوط را درون ظرفی محکم ریخته و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم تا گوشت کمی استراحت کند.

سپس فویل آلومینیومی را بر روی سطح سینی فر قرار داده و روی آن را با روغن چرب می‌کنیم.

گوشت را بر روی سینی فر پهن کرده، به شکل دلخواه برش داده و با دست فرم می‌دهیم. با کمک انگشتان، می‌توانیم شیارهای کباب کوبیده را روی آن ایجاد کنیم.

کره ذوب شده را با برس روی کباب‌ها می‌مالیم.

فر را از پیش به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و سپس سینی را درون آن قرار دهید. کباب‌ها را برای ۲۰ دقیقه بپزید.

در نیمه راه پخت، کباب‌ها را برگردانید تا از هر طرف به خوبی پخته شوند. برای جلوگیری از خشک شدن کباب‌ها، می‌توانید روی آن‌ها را با مخلوطی از زعفران دم‌کرده و کره بپوشانید.

کباب کوبیده‌های آماده را می‌توانید همراه با برنج زعفرانی یا روی نان لواش به صورت پرسی سرو کنید و با کمی سماق آن‌ها را تزئین نمایید و از طعم دلپذیر کباب‌های پخته شده در فر بهره‌مند شوید.

فوت و فن کباب کوبیده در فر

برای اضافه کردن گوجه فرنگی به کنار کباب‌ها هنگام پخت در فر، چند گوجه را نصف کرده و با سطح برش خورده به سمت بالا در کنار کباب‌ها قرار دهید تا آب گوجه به کباب‌ها نریزد. برای اضافه کردن گوجه‌های کوچکتر، آن‌ها را به سیخ‌های کوچک زده و در سینی فر بچینید. اگر مایلید گوجه‌ها بیش از اندازه نرم نشوند، می‌توانید آن‌ها را نیمه‌وقت پخت به فر اضافه کنید.

استفاده از دنبه در کنار گوشت چرخ کرده برای کباب کوبیده توصیه می‌شود، بهتر است دنبه را قبلاً چرخ کرده و با گوشت مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

برای تهیه گوشت کباب، استفاده از گوشت گوسفند یا ترکیبی از گوشت گوسفند و گوساله مناسب است.

برای ایجاد حس طعم دودی در کباب کوبیده، کافی است یک تکه کوچک زغال را روی شعله قرار دهید تا داغ شود. سپس زغال داغ را در کنار کباب‌ها درون فر قرار دهید و روی آن روغن بچکانید تا دود کند و طعم دودی به کباب بدهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: موسوی ها

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان