۴ روش برای کم کردن علائم تیروئید کم‌ کار

خط سلامت: کم کاری تیروئید به دلیل کاهش تولید هورمون های تیروئید اتفاق می افتد و فرد دچار احساس سرما و کم اشتهایی می شود.

۴ روش برای کم کردن علائم تیروئید کم‌ کار

کم کاری تیروئید سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد و فرد دچار علائمی مانند کم اشتهایی و عدم تحمل سرما و سایر علائم می شود.

به گزارش خط سلامت روش های کمک کننده ای برای کاهش علائم کم کاری تیروئید وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره شده است.

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید را می توان با تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی مناسب و ورش مدیریت و کنترل کرد. روش های زیر برای کاهش علائم کم کاری تیروئید پیشنهاد می شود:

خواب مناسب

افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید معمولاً به اندازه کافی نمی‌خوابند یا خواب آنها کیفیت مطلوبی ندارد. برای اینکه بدن فرصتی برای استراحت و بازیابی داشته باشد، سعی کنید هر شب ۸ ساعت بخوابید.

حفظ آرامش و خونسردی

استرس تأثیر منفی بر سیستم ایمنی دارد و حتی می‌تواند علائم کم‌کاری تیروئید را تشدید کند. حتی اگر کم‌کاری تیروئید شما به خوبی کنترل‌شده باشد، استرس زیاد باعث می‌شود بدن آدرنالین و کورتیزول ترشح کند. این هورمون‌ها قادرند شما را مضطرب کنند.

تحرک داشتن

ورزش می‌تواند به کنترل بسیاری از عوارض جانبی کم‌کاری تیروئید از جمله: بد خلقی، کاهش انرژی و افزایش وزن کمک کند. فعالیت بدنی باعث افزایش فعالیت شیمیایی مغز و ترشح هورمون‌هایی می‌شود که انرژی و خلق و خو را بهبود می‌بخشند. حتی دو ساعت ورزش در طول هفته برای تقویت انرژی و خلق و خوی افراد مبتلا به بیماری کم‌کاری تیروئید کافی است.

اصلاح رژیم غذایی

تغذیه مناسب و متعادل می‌تواند کنترل علائم کم‌کاری تیروئید را آسان‌تر کند. بدین منظور سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و چربی‌های سالم (مانند روغن زیتون و آجیل) را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و مصرف قند و چربی اشباع‌شده را کاهش دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

منبع:خبر آنلاین

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان