ملحفه های زرد قدیمی را برای عید چگونه نونوار و تمیز کنید

خط سلامت: زردی بالشت و ملحفه، با چند تکنیک ساده برطرف می شود.

ملحفه های زرد قدیمی را برای عید چگونه نونوار و تمیز کنید

زردی بالشت عمدتا به دلیل تماس چربی سر با بالش ایجاد می شود. اگرچه تغییر رنگ ملحفه ( خصوصا زردی بالشت و روبالشتی)، آزاردهنده است ولی جای نگرانی وجود ندارد، چراکه با چند تکنیک ساده می توان ملحفه و روبالشتی هارا نو نوار و تمیز کرد.

به گزارش خط سلامت استفاده از برخی فوت و فن های خانه داری به تمیزی هرچه بیشتر ملحفه و روبالشتی ها کمک می کند. زردی بالش امری بسیار آزار دهنده است و ظاهری نامرتب و زشت به تخت خواب می بخشد. زرد شدن روبالشی دلایل مختلفی دارد که با روش هایی آسان و در دسترس می توان در خانه این لکه های آزار دهنده را از بین برد. 

زردی بالشت را چگونه از بین ببریم؟

زردی بالشت با استفاده از چند تکنیک ساده، برطرف می شود. 

عرق کردن پوست سر و ریختن آب دهان روی بالش موجب ایجاد لکه هایی زرد و زننده روی آن می شود و گاهی اوقات این لکه ها از رو بالشتی به بالش نیز نفوذ می کنند و از همین رو تمیز کردن آنها کمی چالش برانگیز خواهد بود.اما چطور می توان زردی بالش را از بین برد؟ 

بهترین روش های رفع زردی بالش 

برای از بین بردن زردی روی بالش و روبالشتی روش های زیادی جود دارد.

 از ترکیب ،سرکه جوش شیرین و مواد شوینده استفاده کنید

برای این که لکه های زرد روی بالش را از بین ببرید ابتدا باید رو بالشتی و روکش بالش را درآورید سپس در ظرف ۱ لیوان پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی را با ۳/۴ لیوان جوش شیرین و ۱/۲ لیوان سرکه سفید ترکیب کنید.

حالا این ترکیب را در یک ظرف بزرگتر با مقداری آب داغ مخلوط کنید و بالشها و روبالشتی ها را برای ۱ ساعت در این مواد قرار دهید در ادامه میتوانید روبالشتی را در ماشین لباسشویی بیندازید و بشویید و بالشها را نیز برای چند بار در آب غوطه ور کنید و بعد خوب آبکشی کنید در انتها بالشها را زیر نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از هر نوع ماده شوینده برای شستن بالش پر از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

شستن بالش در ماشین لباسشویی کار بسیار ساده ای است. در این روش باید بالش پر را به صورت عمودی در ماشین قراردھید و سپس مقداری شوینده ملایم داخل آن بریزید. ماشین را روی حالت شستشوی معمولی با آب ولرم و مدت زمان کوتاه مدت تنظیم کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما به سیستم خشک کن مجهز است می توانید بالش را در ماشین خشک کنید و بعد از اتمام مراحل شستشو بالش را در مقابل نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود.

از خمیر جوش شیرین برای تمیز کردن زردی بالش استفاده کنید

برای از بین بردن لکه زرد روی بالش حتما نباید آن را با آب بشویید بلکه می توانید لکه ها را با خمیر جوش شیرین از بین ببرید. در این روش باید مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند.

حالا این خمیر را روی لکه ها بکشید و حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد خمیر خشک شده را بردارید و با یک پارچه نم دار سطح بالش را تمیز کنید برای تمیز کردن روبالشتی نیز از همین روش استفاده کنید،

از خمیر سرکه و جوش شیرین استفاده کنید

در این روش باید مقداری جوش شیرین را با سرکه ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند قدرت پاک کنندگی خمیر سرکه و جوش شیرین از خمیر جوش شیرین و آب بیشتر است.

برای شروع یک مسواک را به این ترکیب آغشته کنید و آن را روی لکه بکشید و نیم ساعت صبر کنید و بعد از این که جوش شیرین خشک شد آن را بردارید و محل لکه را با یک پارچه نمدار پاک کنید.

نحوه پاک کردن زردی بالش چگونه است؟

برای پاک کردن لکه های زننده ای که روی بالش ایجاد شده میتوانید از خمیر جوش شیرین یا خمیر سرکه و جوش شیرین استفاده کنید یا بالش را به طور کامل بشویید.

این روش باید مقداری جوش شیرین را با سرکه ترکیب کنید، برای شروع  یک مسواک را به این ترکیب آغشته کنید و نیم ساعت صبر کنید و بعد از این که جوش شیرین خشک شد آن را بردارید و محل لکه را با یک پارچه از آب سرد و صابون برای تمیز کردن لک زرد بالشهای میکروفایبر استفاده کنید.

برای تمیز کردن بالشهایی که الیاف آنها از جنس میکروفایبر است میتوانید در یک ظرف مقداری آب سرد را با کمی صابون مخلوط کنید و بالش را در این ترکیب قرار دهید.

برای از بین بردن لکه میتوانید یک برس نرم را روی لکه ها بکشید و در انتها بالش را با آب سرد بشویید و خوب آب بکشید تا کف خارج شود سپس بالش را زیر نور خورشید قراردهید تا خشک شود.

از ترکیب بوراکس و پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید

یکی دیگر از راههای رفع زدی بالشت این است که مقداری پودر ماشین لباسشویی را با بوراکس ترکیب کنید و در یک سطل آب بریزید حالا بالشها را در آن قرار دهید و برای نیم ساعت صبر کنید تا لکه ها از بین بروند.

در نهایت بالشها را در آب غوطه ور کنید و خوب بشویید و در معرض هوا و نور خورشید خشک کنید.

در ادامه به چند نکته طلایی برای رفع زردی بالش اشاره خواهیم کرد :

برای جلوگیری از ایجاد لکه های عمیق و زننده بهتر است روبالشتی ها را ۲ بار در هفته بشویید و حداقل سالی ۲ بار نیز بالشها بشویید.قبل از شستن بالش حتما آن را خوب بتکانید تا گرد و خاک اضافه از آن خارج شود. بعد از شستن بالش آن را برای چند روز در معرض نور خورشید قرار دهید و به هیچ عنوان روی بالش نم دار نخوابید. زیرا این کار هم به سلامت آسیب میرساند و هم موجب زرد شدن مجدد بالش میشود. بعد از شستن بالش به هیچ عنوان آن را نپیچانید این کار موجب خوابیدن پف بالش و از بین رفتن بافت آن شود. برای این که آب بالش خارج شود باید آن را ملایم فشار دهید.

زرد شدن بالش امری طبیعی است که به مرور زمان ایجاد می شود شستشوی به موقع روبالشتی و استفاده از روکش محافظ زیر روبالشتی میتوانید از بروز این مشکل تا حدی جلوگیری کند برای جلوگیری از تجمع آلودگی و همچنین تمیز شدن ظاهر بالش بهتر است حداقل سالی ۲ بار آن را بشویید

در این بخش به رایج ترین سوالات شما در مورد زرد شدن بالش پاسخ داده ایم.

علت زرد شدن بالش و روبالشی چیست؟

زرد شدن بالش و روبالشی دلایل زیادی دارد که از مهمترین آنها میتوان به خوابیدن با آرایش و پوست چرب عرق کردن پوست ریختن آب دهان روی بالش خوابیدن با موی خیس و همچنین شستشوی زیاد روبالشی با مواد سفید کننده اشاره کرد.

آیا شستن بالش در ماشین لباسشویی امکان پذیر است؟

شما میتوانید برای از بین بردن لک و آلودگی بالش آن را به صورت عمودی در ماشین لباسشویی قرار دهید و با آب ولرم بشویید و بعد در مقابل نور خورشید خشک کنید.

نحوه پاک کردن زردی بالش چگونه است؟

برای پاک کردن لکه های زننده ای که روی بالش ایجاد شده میتوانید از خمیر جوش شیرین یا خمیر سرکه و جوش شیرین استفاده کنید یا بالش را به طور کامل بشویید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: اُ کالا

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان