طرز تهیه کباب لقمه اقتصادی و خوشمزه

خط سلامت: طرز تهیه کباب لقمه در ایران بسیار پرطرفدار است. فوت و فن های مختلفی برای تهیه این کباب وجود دارد که خوشمزگی آن را دوچندان می کند.

طرز تهیه کباب لقمه اقتصادی و خوشمزه

طرز تهیه کباب لقمه در ایران بسیار پرطرفدار است. این کباب خوشمزه و پرطرفدار را می تواند با یک دستورالعمل اقتصادی در خانه نیز درست کنید.

به گزارش خط سلامت یکی از پرطرفدارترین ساندویچ ها، لقمه های کوچک کباب ( کباب لقمه) هستند. شما می توانید با یک دستورالعمل ساده اقتصادی این غذای خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه کباب لقمه اقتصادی

طرز تهیه کباب لقمه، آسان است. در ادامه فت و فن تهیه کباب لقمه اقتصادی را توضیح می دهیم.

کباب کوبیده یکی از غذاهای حاضری و پرطرفدار است که به صورت ساندویچ سرو می‌شود و شما می‌توانید با روشی آسان و سالم در منزل آن را تهیه کنید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم

سویا: ۲۵۰ گرم

آرد سوخاری: ۵۰ گرم

جعفری خشک: ۱ قاشق چای‌خوری

روغن: ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه، پودر پیاز، پودر سیر و پاپریکا: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این کباب لقمه خوشمزه ابتدا سویا را با مقداری آب و کمی زردچوبه داخل یک قابلمه بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا ۱۵ دقیقه بجوشد، سپس سویا را آبکش کنید و حسابی فشار بدهید تا آب سویا کاملا گرفته شود.

سویا را داخل دستگاه غذاساز بریزید و چند پالس دستگاه را روشن کنید تا سویا کاملا پوره شود. حالا گوشت چرخ کرده، آرد سوخاری، جعفری خشک، روغن، نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر و پاپریکا را هم اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر دستگاه را روشن کنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند.

مایه کباب لقمه آماده را داخل کیسه فریزر یا زیپ کیپ بریزید و با دست به صورت کتابی پهن کنید. حالا از روی سطح کیسه با ته قاشق یا چنگال مایه پهن شده را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و روی کیسه شیار ایجاد کنید و کیسه را به مدت ۴ تا ۵ ساعت داخل فریزر بگذارید تا مواد کاملا یخ بزند.

قبل از هربار استفاده کباب لقمه آماده را ۱۰ دقیقه قبل از فریزر خارج و داخل روغن داغ سرخ کنید. به همین راحتی کباب لقمه خوشمزه و اقتصادی شما آماده است، نوش جان.

نکات مهم

برای درست کردن کباب لقمه می‌توانید از گوشت چرخ کرده گوساله یا گوسفند و یا ترکیبی از این دو استفاده کنید. اگر گوشت چرخ کرده شما فقط از گوشت گوسفند تهیه شده است، به این نکته توجه داشته باشید که گوشت گوسفند در فرآیند پخت آب می‌شود؛ بنابراین سایز کباب لقمه شما کوچکتر خواهد شد و باید کباب‌ها را کمی بزرگ‌تر درست کنید؛ اما گوشت گوساله آب نمی‌شود. برای تهیه کباب لقمه بهتر است از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید.

اگر آرد سوخاری در منزل ندارید، می‌توانید از آرد گندم استفاده کنید، همچنین می‌توانید یک عدد نان باگت را خشک کنید و بعد با آسیاب پودر کنید و از آن به جای پودر سوخاری استفاده کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: فرارو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان