کاشت تراشه در مغز انسان/ نگرانی پزشکان از بیمار نورالینک

خط سلامت: تراشه مغزی یک دستگاه الکترونیکی است که توسط ایلان ماسک طراحی شده و قرار است در مغز گذاشته شود.

کاشت تراشه در مغز انسان/ نگرانی پزشکان از بیمار نورالینک

تراشه مغزی نگرانی جدیدی برای محققان به دلیل احتمال آسیب دیدگی مغز ایجاد کرده است.

به گزارش خط سلامت اولین تراشه مغزی به نام نورالینک در مغز انسان جای گذاری شده است.

تراشه مغذی و نگرانی های محققین

تراشه مغزی را برخی پزشکان یک نوآوری جدید نمی دانند. پزشکان می‌گویند درباره‌ ایمنی اقدامات نورالینک نگرانی‌هایی وجود دارد.

سامیر شث، جراح مغز و اعصاب فارغ‌التحصیل از دانشگاه پزشکی بیلور، معتقد است نورالینک فقط اطلاعاتی را که می‌خواهد عموم مردم بدانند، به اشتراک می‌گذارد. ایلان ماسک ماه گذشته گفته بود که اولین بیمار انسانی نورالینک وضعیت متعادلی دارد و به‌خوبی بهبود می‌یابد.

شواهدی بر حیوان‌آزاری نورالینک وجود دارد، به‌گونه‌ای که برخی از افشاگران می‌گویند میمون‌هایی که تراشه‌ مغزی این شرکت را دریافت کردند دچار صدمات بی‌شماری از جمله پاره‌شدن و تورم شدید مغز شده‌اند.

سامیر شث در ادامه‌ گفته‌های خود توانایی جراح رباتیک نورالینک را زیر سؤال برد و بیان کرد درباره‌ عملکرد صحیح ربات مورد بحث روی بیماران انسانی مدرکی وجود ندارد. در واقع، هنوز تأیید نشده که آیا از جراح رباتیک روی بیماران انسانی استفاده شده است یا خیر.

بولو آجیوبوی، محقق رابط مغز-کامپیوتر در دانشگاه کیس وسترن رزرو، بیان کرد که کنترل ماوس کامپیوتر توسط انسان و به‌کمک تراشه‌ی مغزی چیز جدیدی نیست و برای اولین در سال ۲۰۰۴ چنین اتفاقی افتاده بود.

از طرفی، سایر پروژه‌های کاشت مغزی به بیماران کاملاً فلج اجازه می‌دهند تا با استفاده از ذهن خود و از طریق یک آواتار دیجیتال ارتباط برقرار کنند.

آزمایش‌های ذکرشده توسط پزشکان نام‌برده مربوط به چندین سال قبل هستند، بنابراین می‌توان به پیشرفت‌های نورالینک در حوزه‌ی کاشت مغزی امیدوار بود؛ اما هنوز مشخص نیست شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک واقعاً کاری پیشگامانه انجام داده است یا خیر. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: زومیت

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان