این هشت گیاه آپارتمانی خوش اخلاق تان می کند

خط سلامت: گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی سازی فضای داخلی خانه، نقش مهمی در پاک سازی هوا، کاهش استرس، تقویت روحیه و کاهش فشار خون ایفا می کنند.

 این هشت گیاه آپارتمانی خوش اخلاق تان می کند

گیاهان آپارتمانی مطابق آنچه پژوهش ها نشان داده است مزایای فراوانی برای سلامتی دارند.

به گزارش خط سلامت نگهداری از گیاهان آپارتمانی منجر به تقویت روحیه و احساس شادی می شود.

گیاهان آپارتمانی چه فوایدی دارند؟

گیاهان آپارتمانی به افزایش تمرکز و تقویت قدرت خلاقیت کمک می کنند. مشخص شده است نگهداری گیاهان آپارتمانی علایم افسردگی را کاهش می دهد.

بهترین گیاهان آپارتمانی

در ادامه برخی از بهترین گیاهان آپارتمانی، جهت نگهداری در خانه را معرفی می کنیم:

 اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس یا لاوندر یکی از خوشبوترین گیاهان جهان با برگ هایی به رنگ و شکل متفاوت است که در زمان شکوفایی گل هایی با رنگ، فرم و اندازه های مختلف تولید می کند. این گیاه بین 30 تا 60 سانتی متر رشد می کند و به کاهش استرس و اضطراب، فشار خون و ضربان قلب منجر می شود.

این گیاه برای رشد به یک مکان کاملا نورگیر نیاز دارد و توصیه می شود جهت بهره مندی از فواید سلامتی، گیاه اسطوخودوس را در اتاق خواب خود نگهداری کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان آپارتمانی پرطرفدار است که علاوه بر شرایط نگهداری آسان مقاومت بالا و ظاهری خاص و منحصر به فرد دارد. این گیاه دارای برگ های ضخیم و آبداری است که با ژل آبکی پر شده اند و لبه های دندانه دار با خارهای انعطاف پذیر دارد.

گیاه آلوئه ورا علاوه بر فواید پوستی از جمله تسکین آکنه، سوختگی و خشکی پوست به تقویت سیستم ایمنی، تصفیه هوا و کاهش استرس و ناراحتی کمک می کند.

 سانسوریا

سانسوریا گیاهی سرسخت با عمر طولانی است که قادر است سمومی مانند فرمالدئید، زایلن و تولوئن را از محیط جذب کند و با افزایش اکسیژن هوا و آزاد کردن رطوبت به بهبود سلامتی شما کمک می کند. گیاه سانسوریا همچنین برای افرادی که از آلرژی رنج می‌برند، ایده آل است و در زمان قرنطینه افراد زیادی به نگهداری از آن علاقه نشان دادند.

این گیاه شیک و لوکس برگ‌های شمشیری و سبز رنگ بسیار زیبایی دارد و مورد علاقه بسیاری از طراحان داخلی می باشد. سانسوریا نسبت به شرایط نامساعد محیطی مقاوم است و در قسمت های مختلف منزل می توان از آن نگهداری کرد.

برگ انجیری

گیاه برگ انجیری یا مونسترا یکی از گیاهان پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است که به دلیل برگ های بزرگ و سوراخ دارش با اسم پنیر سوسیسی نیز شناخته می شود. این گیاه محبوب بسیار مقاوم است و در هنگام بلوغ میوه‌های آب‌داری تولید می کند که طعم آنها ترکیبی از طعم موز و آناناس است.

البته میوه دهی این گیاه در آپارتمان بسیار نادر است. گیاه برگ انجیری در دسته گیاهان تصفیه کننده هوا قرار می گیرد و از این طریق می تواند به بهبود خلق و خو و اعصاب افراد خانه کمک کند.

 پاپیتال

پاپیتال که با نام عشقه و پیچک نیز شناخته می‌شود، گیاهی بالارونده و همیشه سبز است که در صورت در دسترس  بودن تکیه گاهی مانند درخت و دیوار می تواند 20 تا 30 متر رشد کند.

این گیاه یکی از محبوب ترین گیاهان آویزی است که برگ هایی کوچک با بریدگی هایی در اطراف دارد و در دسته گیاهان مقاوم قرار می گیرد. گیاه پاپیتال با جذب فرمالدهید موجود در هوا به تصفیه هوای خانه کمک کرده و نگهداری از آن در اتاق خواب، خوابی لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورد.

ونوس مگس‌گیر

ونوس مگس‌گیر یکی از غیرمعمول ترین گیاهان جهان است که هوا را تصفیه نمی کند، اما به منظور تغذیه خود از مگس ها و عنکبوت های خانه شما تغذیه می کند. هر گیاه حاوی چهار تا هفت تله است و در صورت مجاز بودن شکوفه گل های سفید رنگی تولید می کند.

این گیاه یکی از سرگرم کننده ترین گیاهان خانگی محسوب می شود که تماشای به دام انداختن حشرات توسط آن، برای کودکان بسیار جذاب است.   

 کالاتیا ماکویانا

کالاتیا ماکویانا ملقب به گیاه طاووس گیاهی با برگ های نازک و بافت کاغذی است که برگ های سبز کمرنگ آن با با خطوط نازک و بیضی های بزرگتر به رنگ سبز تیره الگو شده اند و ظاهری به شکل پر طاووس به آن می بخشد. بخش های زیرین برگ های این گیاه نیز به رنگ بنفش تیره هستند.

گیاه کالاتیا ماکویانا با از بین بردن مواد شیمیایی موجود در هوا موجب تصفیه هوا شده و از این طریق به حفظ سلامتی و کنترل استرس کمک می کند.

ژربرا دیزی

ژربرا دیزی گیاهی زیبا با گل های رنگارنگ به رنگ های سفید، کرم، صورت و قرمز است که علاوه بر زیبایی به عنوان یک گیاه تصفیه کننده هوا نیز شناخته می شود و قادر است سمومی مانند فرمالدئید، تری کلرواتیلن و بنزن را از بین ببرد و در شب نیز با تولید اکسیژن هوایی پاک را در محیط منزل شما به ارمغان می آورد.

این گیاه در شب اکسیژن تولید می کند و از این رو در درمان آپنه خواب موثر عمل می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: راهنماتو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان