عمر طولانی فقط با کاهش این دو ماده غذایی ممکن است

خط سلامت: طول عمر تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد.

عمر طولانی فقط با کاهش این دو ماده غذایی ممکن است

طول عمر با اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی سالم افزایش می یابد.

به گزارش خط سلامت افراد با داشتن یک برنامه غذایی مناسب طول عمر بیشتری خواهند داشت.

طول عمر و  رژیم غذایی

طول عمر هدفی است که افراد با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم به آن می رسند. یک برنامه غذایی حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی افراد را برای داشتن طول عمر زیاد کمک می کند.

"جنیفر شاینمن" متخصص تغذیه می‌گوید: اگر می‌خواهید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید مواد غذایی فوق فرآوری شده باید صرفا به میزان حداقلی مصرف شوند.

او می‌گوید: مواد غذایی فوق فرآوری شده باید در رژیم غذایی محدود شوند. به خصوص غذاهایی با غلات بسیار تصفیه شده و مملو از شیرین کننده‌های افزوده شده. این مواد غذایی ارزش غذایی بسیار کمی دارند و فوق العاده خوشمزه هستند و خوردن آن را در مقادیر متوسط دشوار می‌سازد. او اشاره می‌کند نمونه‌ای از این مواد غذایی شامل چیپس، شیرینی و آب نبات و هم چنین نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر مانند نوشابه هستند.

مواد غذایی فراوری شده و الکل 

مواد غذایی فرآوری شده و شیرین فاقد مواد مغذی بوده و باعث التهاب و افزایش سطح قند خون شده و  افزایش وزن می شوند. علاوه بر این، مصرف بیش از حد قند با مشکلات سلامتی از جمله مشکلات قلبی عروقی و افزایش استرس اکسیداتیو مرتبط است که مانع از توانایی بدن برای پیر شدن سالم می‌شود.

علاوه بر به حداقل رساندن مصرف مواد غذایی فوق فرآوری شده عدم مصرف مشروبات الکلی در طول عمر اهمیت دارد. مصرف الکل با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها مرتبط است. علاوه بر این، الکل با نرخ بالای سکته مغزی و حملات قلبی مرتبط است.

تغییر رژیم غذایی برای افزایش طول عمر

مصرف مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، غلات کامل، ماهی، گوشت بدون چربی و مرغ برای سلامتی مفید و لذتبخش هستند و در این صورت فضای کم تری برای مصرف مواد غذایی فوق فرآوری شده وجود خواهد داشت.

این کار کلید ایجاد یک روال ساده و آسان برای یک زندگی سالم است. با ایجاد تغییرات کوچک و قابل کنترل مانند افزودن سبزیجات بیش‌تر به وعده‌های غذایی یا انتخاب غلات کامل به جای غلات تصفیه شده یک برنامه غذایی سالم ایجاد می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: سرگرمی روز

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان