فوت فیتیش به دو آسیب دوران کودکی بر می گردد+دلایل دیگر

خط سلامت: فوت فتیش یک انحراف جنسی نسبتا شناخته شده است. محققان در تلاش برای یافتن علت این مشکل جنسی به پاسخ های جالبی دست یافتند.

فوت فیتیش به دو آسیب دوران کودکی بر می گردد+دلایل دیگر

فوت فتیش یک انحراف جنسی است. 

به گزارش خط سلامت زمانی که مواجهه با یک موضوع غیر جنسی مانند کفش، جوراب یا اندامی مانند پا منجر به تحریک جنسی می شود، انحراف ایجاد می شود.

فوت فتیش چه علائمی دارد؟

فوت فتیش حالتی را نشان می دهد که در آن تحریک جنسی، صرفا زمانی تجربه می شود که فرد با یک اندام یا موضوع غیر جنسی مانند: پا، جوراب یا کفش مواجه می شود.

برخی اشخاص تنها با نگاه کردن به پا تحریک می شوند. برخی دیگر ناخن های لاک زده، جواهرات، یا دیگر زیور آلات را جذاب می دانند. نگاه کردن ویدیو پا، عکس گرفتن از پا، توصیف بوی پا بعضی از علایم فوت فتیش هستند.

آیا فوت فتیش رایج است؟

در بین فتیشسم های جنسی، فوت فتیش یا همان فتیش پا رواج بیشتری دارد.

دلیل فوت فتیش

دلیل قطعی فوت فتیش معلوم نیست ولی پژوهشگران معتقدند این مسئله ریشه در کودکی دارد.

لمس بیش از حد کودک با پا

بسیاری والدین یا اطرافیان کودک، با پای خود کودک را لمس نموده یا با وی بازی می کنند. این مورد عاملی برای علاقه زیاد کودک به پا می شود.

کودک آزاری

در بسیاری فوت فتیش ها سابقه تجربه آزار جنسی به صورت تجاوز یا مشاهده رابطه جنسی یا لذت جویی جنسی از طریق پا وجود داشته است.

از دست دادن یکی از عزیزان

با از دست دادن یکی از عزیزان چه به علت مرگ چه به علت دوری با یک یا چند وسیله شخص آغاز به لذت جویی می کند تا غم از دست دادن  را از یاد ببرد. در فوت فتیش ها این وسایل مربوط به پای فرد مورد نظر یا عکس از پای او است.

جنبه تحقیر

یکی از تئوری های روان شناختی برای فوت فتیش، تحقیر است. پا معمولاً بعنوان عضوی از بدن که در قسمت پایینی است در نظر گرفته می شود. به همین علت، بعضی از اشخاص پاها را بعنوان بخش فرومایه و پست بدن می دانند.این مسئله برای برخی ها لذتبخش است. آنها دوست دارند پائین تر از پارتنرشان باشند و پایین تر از آن ها قرار بگیرند.

خطرات فوت فتیش

چنانچه شخص فوت فتیش دارای تمایلات مازوخیسم باشد امکان دارد انواع آسیب های جسمی و روحی را تجربه کند. همچنین بعضی از بیماری های مقاربتی مثل تب خال تناسلی و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)  که زگیل تناسلی را به دنبال دارد؛ از طریق تماس پوستی منتقل می شوند. لمس و بوسیدن پا خطر ابتلا به انواع بیماری های پوستی را افزایش می دهد.

درمان فوت فتیش

برخی از درمان هایی که به کاهش تمایلات افراد مبتلا به فوت فتیش کمک می کند، عبارت است از:

درمان شناختی رفتاری

هدف از درمان شناختی رفتاری تغییر رفتار بیمار بدون تحلیل نحوه و دلیل پیدایش اختلال فوت فتیش می باشد. این شیوه درمانی بر این اساس عمل می کنـد که اخـتلال فوت فتیش در نتیجه شـرطی سازی یا نقـش پذیری ایجاد می شـود. درمـان شناختی رفتاری سبب تغییر گرایش های جنسی شخص نمی شود و تنها می تواند از بروز رفتارهای ناخواسته بیمار جلوگیری کند.

مصرف دارو

در درمان اختلال فوت فتیش از داروهایی استفاده می شود که سبب جلوگیری از تولید هورمون های جنسی تستوسترون و استروژن می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان