اگر برای رابطه دلتنگ نمی شوید به این بیماری روانی شک کنید

خط سلامت: رابطه جنسی و افسردگی روی یکدیگر تاثیر می گذارند. افرادی که به افسردگی مبتلا هستند دچار مشکلاتی در فعالیت های جنسی می شوند و اغلب زندگی جنسی نرمالی ندارند.

اگر برای رابطه دلتنگ نمی شوید به این بیماری روانی شک کنید

رابطه جنسی و افسردگی ​کنار هم قرار نمی گیرند و افسردگی زندگی جنسی را دچار اختلال می کند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب تاثیرات منفی افسردگی بر رابطه جنسی بررسی شده است. 

رابطه جنسی و افسردگی

اختلال افسردگی اساسی (MDD) باعث بسیاری از مسائل جنسی، از جمله ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ در مردان و درد جنسی و از دست دادن میل در زنان می شود. در واقع، تشخیص افسردگی خطر ابتلا به شایع ترین شکل دیسپارونی مزمن یا درد در حین رابطه را تا سه برابر افزایش می دهد.

به طور کلی، افسردگی میل افراد را برای داشتن رابطه جنسی، کاهش می دهد. افرادی که در مرحله آشنایی با افسردگی زندگی می کنند علاقه کمتری به قرار دادن خود در ایجاد ارتباطات اجتماعی و ایجاد فرصت هایی برای عشق و صمیمیت دارند که به طور بالقوه افسردگی آنها را تداوم می بخشد.

زنان بیشتر احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کنند، که باعث می‌ شود نسبت به بدن خود احساس ناکافی بودن کنند، تمایل جنسی کمتری داشته باشند، اعتماد به نفس جنسی آنها کاهش یابد و در مورد مشارکت در فعالیت‌ های جنسی دچار ترس شوند.

افسردگی موجب تجربه میل جنسی کم، برانگیختگی کم یا درد جنسی ناخواسته می شود. داروهای ضد افسردگی، اختلال عملکرد جنسی را بدتر می کند، زیرا اغلب زنان علاقه ای به فعالیت های جنسی ندارند یا مشکلات ارگاسم را تجربه می کنند.

داروهای ضد افسردگی

داروهای  افسردگی اساسی (MDD) سروتونین را در مغز افزایش می دهند که افسردگی و اضطراب را تسکین می دهد، اما میل جنسی را از بین می برد یا توانایی احساس لذت جنسی را مهار می کند.

مقابله با افسردگی

حفظ عادات سبک زندگی سالم به کاهش علائم افسردگی کمک می کند. تحقیقات اخیر در مورد ورزش به عنوان یک اثر ضد افسردگی صحبت می کند.

مراجعه به روانشناس بالینی برای مقابله با افسردگی بسیار کمک کننده است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان