سه مشکل افرادی که به رابطه جنسی زیاد فکر می کنند

خط سلامت: رابطه جنسی برای برخی افراد، راهی برای فرار از مشکلات و احساسات منفی است.

سه مشکل افرادی که به رابطه جنسی زیاد فکر می کنند

رابطه جنسی برای برخی افراد ابزاری برای فرار از چالش های زندگی است.

به گزارش خط سلامت برخی از افرادی که میل شدیدی به برقراری رابطه جنسی دارند و از آن به عنوان ابزاری برای فرار از مشکلات زندگی استفاده می کنند، معمولا از سایر مشکلات سلامت روان رنج می برند. 

رابطه جنسی؛ ابزاری نامناسب برای حل مشکلات

رابطه جنسی برای برخی افراد راهی برای کسب لذت فوری و فرار از واقعیت های زندگی است. افرادی که از رابطه جنسی به عنوان روشی برای مقابله با مشکلات استفاده می کنند، به مهارت های حل مساله مسلط نیستند. همچنین در تاریخچه زندگی این افراد رویدادهای منفی و سابقه ابتلا به سایر مشکلات سلامت روان به چشم می خورد.

دلایل رابطه جنسی بیش از حد

افرادی که میل شدیدی به برقراری رابطه جنسی دارند و برای فرار از مشکلات از آن استفاده می کنند، معمولا از سایر مشکلات سلامت روان رنج می برند. در ادامه برخی دلایل میل شدید و بیمارگون به برقراری رابطه جنسی را توضیح می دهیم:

آسیب های روحی 

متخصصان عقیده دارند افرادی که در گذشته آسیب‌های روحی مانند: سوء استفاده جنسی یا تجاوز را تجربه کرده‌اند، معمولا از رابطه جنسی به عنوان راهی برای کنار آمدن با مشکلات استفاده می کنند.

بیماری روانی 

 مشکلات سلامت روان مانند: اختلال وسواس فکری، اختلالات کنترل تکانه و ابتلا به سایر رفتارهای اعتیادی، احتمال اینکه فرد از رابطه جنسی به عنوان ابزاری برای حل مشکلات استفاده کند را افزایش می دهد.

نارضایتی از رابطه

برخی از افراد از رابطه جنسی به عنوان راهی برای حل مشکلات رابطه عاطفی و پر کردن خلأهای احساسی استفاده می کنند. این افراد از این موضوع مهم غافل هستند که رابطه جنسی تنها یک راه برای افزایش صمیمیت در رابطه عاطفی است و هیچگاه نمی تواند جایگزین محبت، وقت گذاشتن برای شریک زندگی و حمایت عاطفی از او شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان