درد رابطه جنسی با این بیماری روانی سه برابر می شود

خط سلامت: افسردگی اساسی (MDD) باعث بسیاری از مشکلات جنسی، از جمله ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ در مردان و درد جنسی و از دست دادن میل جنسی در زنان می شود.

درد رابطه جنسی با این بیماری روانی سه برابر می شود

افسردگی درد رابطه جنسی را تا سه برابر افزایش می دهد .

به گزارش خط سلامت تاثیر افسردگی بر رابطه جنسی طبق تحقیقات دکتر رابرت مودی- Robert Moody- از دانشگاه اوکلاهاما به اثبات رسیده است..

 افسردگی بر رابطه جنسی تاثیر دارد

افسردگی میل افراد را برای داشتن رابطه جنسی، کاهش می دهد. افرادی که با افسردگی زندگی می کنند علاقه کمتری به ایجاد ارتباطات اجتماعی و ایجاد فرصت هایی برای عشق و صمیمیت دارند که این امر به طور بالقوه افسردگی آنها را تداوم می بخشد.

طبق تحقیقات دکتر رابرت مودی- Robert Moody- از دانشگاه اوکلاهاما  زنان بیشتر احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کنند، که باعث می‌شود نسبت به بدن خود احساس ناامنی کنند، تمایل کمتری داشته باشند، نسبت به اعتماد به نفس جنسی خود تردید کنند و در مورد مشارکت در فعالیت‌های جنسی احساس نا امنی کنند.

مصرف قرص های ضد افسردگی سبب کاهش میل جنسی می شود زیرا این قرص ها سروتونین را در مغز افزایش می دهند که افسردگی و اضطراب را تسکین می دهد، اما همچنین می تواند میل جنسی را از بین ببرد یا توانایی احساس لذت جنسی را مهار کند.

راه های مقابله با افسردگی

عوارض جانبی داروها

اگر فردی با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند، در مورد عوارض جانبی داروها و کشف داروهایی که عوارض جانبی جنسی کمتری دارند، باید با پزشک صحبت کند. 

سبک زندگی سالم

 سبک زندگی سالم می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند . تحقیقات اخیر در مورد ورزش به عنوان یک اثر ضد افسردگی صحبت می کند.

روان درمانی

بهتر است با یک درمانگر ملاقات کند.

شناخت فعالیت های مورد علاقه

هر چه فرد بیشتر بدن خود را بشناسد، بیشتر از فعالیت های جنسی لذت خواهد برد. تمرینات ذهنی است که آگاهی بدن، پذیرش و توانایی حضور را ارتقا می دهد سبب احساس رضایت جنسی در رابطه می شود.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان