بزرگترین ردپای دایناسورها در بولیوی، سفری به ۶۶ میلیون سال پیش

خط سلامت: در بولیوی، یکی از جذاب‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های ردپای دایناسورها در جهان واقع شده است. این مکان که به نام "کال اورکو" (Cal Orcko) شناخته می‌شود، در نزدیکی شهر سوکره قرار دارد و شامل بیش از ۵۰۰۰ ردپا از گونه‌های مختلف دایناسورهاست که بر روی یک صخره بزرگ آهکی کشف شده است.

بزرگترین ردپای دایناسورها در بولیوی، سفری به ۶۶ میلیون سال پیش

این ردپاها متعلق به دوران کرتاسه هستند، حدود ۶۶ تا ۶۸ میلیون سال پیش، یعنی زمانی که دایناسور ها هنوز روی زمین می‌زیستند. کال اورکو به خاطر اندازه عظیم و تعداد زیاد این ردپاها یکی از مهم‌ترین سایت‌های دیرینه‌شناسی در دنیا به حساب می‌آید.

به گزارش خط سلامت این منطقه شامل ردپاهایی از دایناسورهای گوشت‌خوار و گیاه‌خوار می‌شود، از جمله تایتانوسورها (Titanosaurs) که از بزرگ‌ترین موجودات خشکی‌زی تاریخ بوده‌اند و تیرانوسورها .

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این محل، قرار گرفتن ردپاها روی یک دیوار تقریباً عمودی است. این پدیده به دلیل حرکت صفحات زمین و جابجایی لایه‌های رسوبی رخ داده است. در گذشته، این منطقه بخشی از بستر یک دریاچه کم‌عمق بود که دایناسورها در آن قدم می‌زدند و ردپای آن‌ها روی گل نرم باقی مانده است. با گذشت زمان، این رسوبات سفت شدند و تحت تأثیر فرسایش و فعالیت‌های زمین‌ساختی به دیوارهای امروزی تبدیل شدند.

این سایت امروز به یکی از جاذبه‌های گردشگری بولیوی تبدیل شده و بسیاری از علاقه‌مندان به دایناسورها و تاریخ زمین به کال اورکو سفر می‌کنند تا از نزدیک این ردپاهای باستانی را ببینند.

1724351784919

 
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان