تاثیر تیزی چاقو بر روی طعم غذا + روش جالب تیز کردن چاقو با سیب زمینی

خط سلامت: تیز کردن چاقو، هنری است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. اما آیا می‌دانید یک چاقوی تیز نه تنها کار را برای شما آسان‌تر می‌کند، بلکه ایمنی شما را نیز تضمین می‌کند؟

تاثیر تیزی چاقو بر روی طعم غذا + روش جالب تیز کردن چاقو با سیب زمینی

 یک چاقوی کند برای انجام کارهای برش و خرد کردن، فشار بیشتری به دست وارد کرده و احتمال بریدگی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، یک چاقوی تیز مواد غذایی را به صورت یکنواخت برش داده و باعث می‌شود غذا طعم بهتری داشته باشد.

به گزارش خط سلامت چاقوی کند، کابوسی در آشپزخانه است! نه تنها کار با آن دشوار است، بلکه می‌تواند باعث هدر رفتن مواد غذایی و حتی آسیب دیدگی شود. تیز کردن چاقو، راهکاری ساده و موثر برای حل این مشکل است. یک چاقوی تیز به شما امکان می‌دهد با سرعت و دقت بیشتری مواد غذایی را برش دهید و از پخت‌وپز لذت بیشتری ببرید. در ادامه، به بررسی دلایل اهمیت تیز کردن چاقو و روش‌های مختلف تیز کردن آن خواهیم پرداخت.

برای بسیاری از ما پیش آمده که بعد از استفاده طولانی مدت از چاقو، متوجه شویم که کند شده و میوه و سبزیحات را به خوبی برش نمی‌دهد. چند دلیل کند شدن چاقو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

استفاده از چاقو برای اجسام سفت و غذاهای منجمد شده

شرایط نگهداری نامناسب که رطوبت و گرما یکی از دلایل کند شدن چاقو است

شستشوی بیش از حد این وسیله با ماشین ظرف شویی

تماس چاقو با مواد اسیدی و شیمیایی

این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید از کند شدن چاقوها پیشگیری کنید، آن‌ها را کنار قاشق و چنگال قرار ندهید. هم چنین از شستن چاقو با سیم ظرف شویی هم خودداری کنید، چرا که خط و خش دار شدن این وسیله، باعث می‌شود به مرور کند شود.

مراحل تیز کردن چاقو با استفاده سیب زمینی

برای انجام این کار، شما به یک عدد سیب زمینی، سرکه یا آبلیمو و نمک نیاز دارید و تنها کافی است تا مراحل زبر را انجام دهید تا چاقو مانند روز اول تیز شود.

نمک پاشی

ابتدا چاقو را روی یک سطح قرار داده و نمک را روی تمام قسمت‌های آن بریزید که این کار کمک می‌کند تا سطح چاقو برای خش انداختن آماده شود.

اضافه کردن سرکه یا آبلیمو به نمک

سپس مقداری سرکه سفید یا آبلیمو روی نمک بریزید و توجه داشته باشید که یک لایه مرطوب، روی تمام قسمت‌های چاقو باید ایجاد شود. همین مرحله تا حدی به تیز شدن چاقو کمک می‌کند و برخی توصیه می‌کنند که ترکیب را روی چاقو مقداری با دست بمالید.

ساییدگی با سیب زمینی

در این مرحله از تیز کردن چاقو با سیب زمینی، سیب زمینی را بردارید و از وسط نصف کنید و روی سطح چاقو بکشید. یک تا دو دقیقه این کار را انجام دهید تا نمک و سیب زمینی، سطح چاقو را صیقل دهند و تیز شود.

شستن چاقو

در پایان، چاقو را با آب سرد بشویید و برای این‌که مطمئن شوید که چاقو تیز شده، میوه یا سبزی را با آن خرد کنید. اگر احساس کردید چاقو مقداری کند است، مراحل گفته شده را مجدد انجام دهید.

منبع: عصر ترکیه
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان