چرخه خشونت با رفتار والدین اینگونه شروع می شود

خط سلامت: کودک آزاری و بی‌توجهی والدین، وقوع جرم و خشونت را در بزرگسالی افزایش می‌دهد.

چرخه خشونت با رفتار والدین اینگونه شروع می شود

کودک آزاری و بی‌توجهی والدین موجب افزایش مشکلات روانی و پرخاشگری در سال های بعد می شود.

به گزارش خط سلامت روانشناسان در مطالعات خود روی افرادی که در کودکی مورد بدرفتاری قرار گرفته بوده‌اند، متوجه پدیده‌ای به نام چرخه خشونت شدند.

چرخه خشونت از کودکی تا بزرگسالی

چرخه خشونت زمانی اتفاق می‌افتد که قربانیان خشونت دوران کودکی، نسبت به همسر و فرزندان خود در بزرگسالی خشونت نشان داده و فرزندان خود را در معرض بدرفتاری و تجارب منفی قرار می‌دهند، این افراد ناآگاهانه احتمال ارتکاب جرم را در کودکان خود افزایش می‌دهند.

شناخت عواملی که ارتباط بین بدرفتاری در کودکی و رفتار مجرمانه بزرگسالی را توضیح می‌دهند، باعث می‌شود با فراهم کردن شرایط مناسب برای تربیت کودکان از وقوع جرم و افزایش آن جلوگیری کرد.

محققان در یک مطالعه طولی روی 450 کودک با سابقه بدرفتاری والدین، از سن پیش دبستانی تا بزرگسالی به نتایج مهمی دست یافتند. نتایج این تحقیق نشان داد آسیب‌های دوران کودکی مانند بدرفتاری فیزیکی و روانی، با افزایش رفتارهای خشن در دوران کودکی و نوجوانی و ایجاد روابط ناسالم و ارتکاب جرم در بزرگسالی همراه است.

مجرمان زن و مرد آسیب‌های دوران کودکی به شیوه‌ای متفاوت روان زنان و مردان را دستخوش تغییرات منفی قرار می‌دهد. آزار جسمی و عاطفی، در دختران احتمال مشکلاتی مانند افسردگی و گوشه‌گیری و اضطراب را در میانسالی افزایش می‌دهد که به نوبه خود پیش‌بینی کننده ارتکاب به جرم است؛ در مقابل، مردانی که در دوران کودکی در معرض بدرفتاری قرار گرفته‌اند، مشکلات رفتاری مانند پرخاشگری و خصومت نشان می‌دهند که متعاقباً منجر به رفتار مجرمانه در بزرگسالان می‌شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان