اعتیاد به الکل با 3 باور نادرست

خط سلامت: اعتیاد به الکل و وابستگی به این نوشیدنی را عده ای از افراد انکار می کنند. این افراد در طول زندگی، بارها تلاش می کنند اعتیاد به الکل را متوقف کنند؛ اما معمولا موفق نمی شوند.

اعتیاد به الکل با 3 باور نادرست

 کشف عواملی که فرد را در معرض اعتیاد به الکل قرار می دهد بطور بالقوه به ترک این عادت رفتاری مخرب کمک می کند.

3 اشتباه رایج که منجر به اعتیاد به الکل می شود

به گزارش خط سلامت محققان اعلام کرده اند، افراد الکلی در رابطه با نوشیدن الکل دچار برخی اشتباه های رایج هستند. برخی از این اشتباهات که احتمال اعتیاد به الکل را افزایش می دهد عبارت است از:

طرح سوالات اشتباه

اولین اشتباهی که یک فرد را در معرض اعتیاد به الکل قرار می دهد، این است که فرد پس از آنکه شروع به نوشیدن الکل می کند و متوجه می شود هر روز بیش از روز قبل به آن وابسته شده است، بجای پذیرفتن این میل افراطی به الکل؛ وجود هر گونه علاقه ای را انکار می کند. این امر باعث می شود معمولا افراد الکلی زمان زیادی پس از وابستگی کامل به الکل برای درمان مراجعه کنند.

استفاده از روش های غیر معتبر

بیشتر مصرف کنندگان الکل، مدت زمان زیادی را صرف آزمایش روش های مختلف برای ترک اعتیاد به الکل می کنند. این روش ها اغلب به دلیل آنکه پشتوانه علمی ندارد یا اینکه فرد نمی تواند جایگزینی مناسب برای الکل پیدا کند به شکست محکوم می شود.

پرورش باورهای نادرست

یک باور سمی که در اکثر مصرف کنندگانی که سعی در ترک سیگار داشته اند و شکست خورده اند، دیده می شود؛ این است که آن ها باور ندارند اعتیاد به الکل، مانند انواع دیگر اعتیاد رخ می دهد.

برخی افراد معتاد به الکل اعتقاد دارند الکل، نقشی حیاتی در زندگی آنها ایفا می کند؛ در حقیقت این افراد نمی دانند چگونه می توان در عین حال هوشیار بودن، شاد زندگی کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان