شهادت سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان در حمله اسرائیل به بیروت + آلبوم تصاویر

خط سلامت: سردار عباس نیلفروشان در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

شهادت سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان در حمله اسرائیل به بیروت + آلبوم تصاویر

کانال تلگرامی صابرین نیوز از شهادت سردار نیلفروشان خبر داد.

به گزارش خط سلامت سردار نیلفروشان نقش مهمی در تقویت جبهه مقاومت در منطقه دارد. او به عنوان یکی از استراتژیست‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران، همواره در صف مقدم حمایت از جریان مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان منطقه‌ای بوده است. 

حضور فعال او در برنامه‌ریزی‌های نظامی و دیپلماتیک به جبهه مقاومت کمک کرده تا در مقابل تهدیدات مستمر رژیم صهیونیستی و دیگر نیرو‌های متجاوز، توانایی خود را افزایش دهد.

عبّاس نیلفروشان سرتیپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که به‌عنوان معاون عملیات سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد. وی فعالیت نظامی را از سال ۱۳۵۹ در بسیج آغاز کرد، سپس به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود.

نیلفروشان از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران را برعهده داشت، در فاصله سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ به‌عنوان فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد و از ۱۳۹۸ تاکنون نیز معاون عملیات سپاه پاسداران است. 

وی در ۶ مهر ۱۴۰۳ در عملیات ترور سید حسن نصرالله توسط اسرائیل، به همراه وی شهید شد.

photo_2024-09-28_17-39-09

زندگی‌نامه عبّاس نیلفروشان

عبّاس نیلفروشان به سال ۱۳۴۵ در اصفهان زاده شد. او در سن ۱۴ سالگی به‌عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های غرب و سپس جنوب رفت و در طول جنگ ایران و عراق با سمت‌های مختلفی در لشکر ۱۴ امام حسین و لشکر ۸ زرهی نجف اشرف نقش ایفا کرده است. از جمله: فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر ۸ نجف.

وی پیش‌تر معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشینی فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین(ع)، معاونت اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان معاونت سرتیپ محمدرضا زاهدی را در کارنامه نظامی خود داشته است. وی از سال ۱۳۹۸ تاکنون معاونت عملیات سپاه را برعهده دارد.او همچنین سابقه ۵ سال حضور در لبنان و سوریه را در کارنامه خود دارد.

نیلفروشان

نیلفروشان بعد از اتمام جنگ، تحصیل خود را ادامه داد و هم‌اکنون با مدرک دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه امام حسین (ع) در همین دانشگاه با رتبه دانشیاری از اعضای هیئت علمی می‌باشد و در دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه امام حسین (ع) تدریس می‌کند. 

او همچنین به عنوان یک فرمانده استراتژیک، نقش بسزایی در هماهنگی بین نیرو‌های مقاومت در سراسر منطقه ایفا کرده است. نیلفروشان با پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم منطقه، از جمله مردم فلسطین و لبنان، همواره بر اهمیت مبارزه با ظلم و استکبار جهانی تأکید کرده و از این طریق، محبوبیت و احترام بالایی در میان نیرو‌های مقاومت کسب کرده است.

photo_2024-09-28_15-57-25

سردار نیلفروشان در کنار سایر فرماندهان سپاه پاسداران، همچنان به عنوان یکی از ارکان کلیدی مقاومت اسلامی در منطقه شناخته می‌شود و تلاش‌های او تأثیر مهمی در حفظ و تقویت قدرت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و نیرو‌های متجاوز داشته است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان