شش تفاوت زنان و مردان در رابطه جنسی

خط سلامت: تفاوت زنان و مردان در رابطه جنسی اگر شناخته نشود در بین زوجین همیشه با کشمکش و تعارض روبرو هستیم .

 شش تفاوت زنان و مردان در رابطه جنسی

 رابطه جنسی یکی از موضاتی است که بنیان خانواده را مستحکم می کند و موجب امنیت می شود.با این حال برای بیان عشق باید چگونه صحبت کرد؟

یافته های جان گاتمن که روی زوج های زیادی انجام شده است نشان داد خیلی از افراد برای جلب توجه و عشق محترمانه پیشنهاد می‌دهند و در اوایل رابطه بی گدار به آب نزده و می سنجند آیا پیشنهادشان مورد قبول واقع می شود یا خیر . به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان می دهد بیش از ۷۰ درصد افراد از استراتژی‌های غیرمستقیم برای درخواست رابطه‌ جنسی استفاده می‌کنند.

تفاوت زنان و مردان در رابطه جنسی

اولین تفاوت زنان و مردان در رابطه جنسی آن است که مردان بیشتر به رابطه‌ جنسی فکر می‌کنند. ۵۴ درصد از مردان هر روز یا چند بار در روز به رابطه‌ جنسی فکر می‌کنند. مردان چهار یا پنج بار در هفته و زنان یک یا دو بار در هفته، رابطه‌ جنسی می‌خواهند. فانتزی‌های مردان جنسی و فانتزی‌های زنان رمانتیک‌ است.

پیش نیازهای مردان در رابطه جنسی

دومین تفاوت زنان و مردان در رابطه جنسی مربوط به این است که زنان در برقراری رابطه‌ جنسی نیاز عاطفی دارند ولی مردان نیاز به رابطه‌ جنسی دارند. پس مردان پیش‌نیازهای کمتری نسبت به زنان دارند . پیش‌نیازهای زنان همیشه احساسی نیست. گاهی مربوط به خستگی، تمرکز نداشتن و نبودن حس خوب است. مردان معمولاً پیش نیازهای زنان را نادیده می‌گیرند.

هورمون های متفاوت

سومین تفاوت زنان و مردان در رابطه جنسی به عوامل هورمونی مربوط می شود شیردهی و یائسگی و …. باعث کاهش میل جنسی در زن می شود. بیماری‌های افسردگی، اضطراب، تجاوز و…. همگی بر لذت جنسی تاثیر دارند. با این حال باید گفت موارد گفته شده در مورد همه‌ زنان صدق نمی کند.

آغازگر رابطه

چهارمین تفاوت زنان و مردان در رابطه جنسی را می توان به آغازکننده رابطه مربوط کرد. مردان بیشتر از زنان رابطه‌ جنسی را آغاز می کنند اما در واکنش‌ به آغاز رابطه‌ جنسی، تفاوتی وجود ندارد. مردان و زنان در ۷۵ درصد به پیشنهاد رابطه‌ جنسی واکنش مثبت نشان می دهند این شروع معمولا غیرکلامی و با ارتباط احساسی و رمانتیک آغاز می‌شود، سپس با مهربانی و نوازش ادامه می‌یابد .

احساس امنیت

پنجمین تفاوت زنان و مردان در رابطه جنسی آن است که زن برای داشتن رابطه‌ جنسی، اول باید احساس امنیت کند. در اینجا از رابطه‌ جنسی عالی صحبت می‌کنیم. 

اثر ناسازگار

ششمین تفاوت زنان و مردان در رابطه جنسی اثر ناسازگار نام دارد. که مربوط به تفاوت تراکم خون در اندام تناسلی می شود. مردان هنگام جمع شدن خون در اندام تناسلی‌شان ۵۰ درصد اوقات تمایل به رابطه‌ جنسی دارند ولی این مقدار در زنان فقط ۱۰ درصد است. رازِ تبدیل علاقه‌ی فیزیولوژیکی به تمایل واقعی برای رابطه‌ جنسی، برقراری ارتباط ذهنی، قلبی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان