رابطه عمر طولانی با رابطه جنسی

خط سلامت: داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته می تواند به زنان کمک کند عمر طولانی تری داشته باشند.

رابطه عمر طولانی با رابطه جنسی

به گزارش خط سلامت یک تحقیق جدید نشان داده است داشتن رابطه جنسی حداقل یک بار در هفته می تواند روند پیری را در زنان کند کند.

رابطه جنسی منظم

مطالعه‌ای نشان داد زنانی که رابطه جنسی منظم دارند، تلومرهای بلندتری دارند - کلاهک‌هایی روی کروموزوم‌هایی که از یکپارچگی DNA محافظت می‌کنند و موجب طول عمر می شوند.

افزایش طول عمر

پزشکان می گویند به طور کلی، با افزایش سن، تلومرها کوتاه تر می شوند و هر چه کوتاه تر می شوند، احتمال ابتلا به یک بیماری دژنراتیو و مرگ زودرس بیشتر می شود.

این مطالعه 129 زن را مورد تجزیه و تحلیل و نشان داد کسانی که حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی داشتند، احتمالا تلومرهای بلندتری داشتند.

رابطه جنسی فعال

این رابطه حتی زمانی که محققان عوامل دیگری مانند استرس و کیفیت رابطه را در نظر گرفتند، ادامه پیدا کرد که نشان می‌دهد ارتباط قوی بین زندگی جنسی فعال و تلومرهای طولانی‌تر وجود دارد.

محققان می‌گویند: تلومرهای بلندتر می‌تواند نشان‌دهنده عمر طولانی‌تر، کند کردن روند پیری و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های دژنراتیو باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان