10 گیاهی که ما را از نیش پشه بصورت طبیعی حفظ می کند

خط سلامت: نیش پشه‌ها می‌تواند مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد کند، بنابراین استفاده از روش‌های مختلف برای دفع آنها و جلوگیری از نیش پشه‌ها بسیار مهم است.

10 گیاهی که ما را از نیش پشه بصورت طبیعی حفظ می کند

برخی گیاهان به دلیل بوی تند و خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ای که دارند، به عنوان دفع‌کننده‌ طبیعی پشه‌ها عمل می‌کنند.

به گزارش خط سلامت استفاده از این گیاهان در محیط‌های باز یا داخل خانه می‌تواند به طور طبیعی پشه‌ها را دور کند و محیطی راحت‌تر و سالم‌تر فراهم کند.

۱۰ گیاه که از انسان در برابر نیش پشه محافظت می کنند

نعناع (Mint)

بوی تند نعناع، که از ماده‌ای به نام منتول به وجود می‌آید، باعث دور شدن پشه‌ها می‌شود. منتول به عنوان یک محرک حسی عمل می‌کند که پشه‌ها را گیج کرده و آنها را از نزدیک شدن به شما باز می‌دارد.

زنبق آسیایی (Catnip)

زنبق آسیایی حاوی ماده‌ای به نام نپتالاکتون است که به طور طبیعی پشه‌ها را دفع می‌کند. این ماده شیمیایی به طور مؤثری پشه‌ها را گیج کرده و باعث می‌شود که آنها از نزدیک شدن به این گیاه خودداری کنند.

بنفشه (Lavender)

بوی قوی اسطوخودوس (بنفشه) به دلیل ترکیبات لینالول و لینالیل استات است که پشه‌ها را دور می‌کند. این ترکیبات به عنوان ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی عمل کرده و باعث دفع حشرات می‌شوند.

مریم گلی (Sage)

بوی تند مریم گلی که از ترکیباتی مانند کامفور و تیوژن به وجود می‌آید، پشه‌ها را دفع می‌کند. این ترکیبات باعث تحریک حس بویایی پشه‌ها شده و آنها را از منطقه دور می‌کنند.

لیموترش (Lemon Balm)

لیموترش حاوی ماده‌ای به نام سیترال و گرامیول است که بوی تندی دارد و پشه‌ها را دفع می‌کند. این ترکیبات باعث می‌شوند پشه‌ها نتوانند بوهای دیگری را تشخیص دهند و از منطقه دوری کنند.

لیمو عطری (Citronella)

بوی لیموی عطری به دلیل وجود ترکیبات سیترونلال، سیترونلول و ژرانیول پشه‌ها را دفع می‌کند. این ترکیبات به عنوان محرک‌های حسی عمل کرده و پشه‌ها را از محیط دور می‌کنند.

ریحان (Basil): بوی ریحان که از ترکیبات اوژنول و لینالول به وجود می‌آید، پشه‌ها را دور می‌کند. این ترکیبات باعث گیج شدن حس بویایی پشه‌ها شده و آنها را از نزدیک شدن باز می‌دارند.

خزه (Thyme)

بوی تند آویشن به دلیل وجود ترکیبات تیمول و کارواکرول پشه‌ها را دفع می‌کند. این ترکیبات باعث تحریک حس بویایی پشه‌ها شده و آنها را دور می‌کنند.

درخت نعناع (Peppermint)

بوی تند نعناع فلفلی که از ترکیبات منتول و منتون به وجود می‌آید، پشه‌ها را دفع می‌کند. این ترکیبات حس بویایی پشه‌ها را گیج کرده و آنها را از محیط دور می‌کنند.

کاکتوس (Cactus)

برخی از انواع کاکتوس‌ها بویی خاص دارند که می‌تواند پشه‌ها را دفع کند. این بوها می‌توانند ترکیبات مختلفی داشته باشند که حس بویایی پشه‌ها را تحریک کرده و آنها را دور می‌کنند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان