7 راه طبیعی برای پینه روی دست و پاها

خط سلامت: با این روش ها می توانید پینه کف و روی دست ها را کاهش دهید یا حتی از شر آن خلاص شوید

7 راه طبیعی برای پینه روی دست و پاها

این به این معنا نیست پینه دست شما را آزار می دهد یا آسیب می رساند، اما اکثر ما آنها را دوست نداریم.

آیا می خواهید از شر پینه دست خود خلاص شوید؟ سپس درمان های زیر می تواند به از بین رفتن پینه دست کمک کند.

آب گرم

به گزارش خط سلامت گاهی اوقات خیساندن دست ها در آب گرم به مدت بیست دقیقه می تواند کافی باشد. پس از خیساندن، دست های خود را خشک کنید و ببینید که آیا می توانید به آرامی پینه را جدا و پاک کنید.

آب گرم پوست دست را نرم می کند و این گاهی اوقات کافی است. این ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، این بهترین راه حل برای اولین بار است.

سرکه سیب

محتوای اسید موجود در سرکه سیب می تواند پوست سخت پینه را نرم کند. محلولی از چهار قسمت آب گرم و یک قسمت سرکه سیب درست کنید و دستان خود را به مدت 20 دقیقه در آن خیس کنید.

سپس دستان خود را خشک و سعی کنید پینه را مالش دهید یا آن را بکشید. با این حال، فقط در صورت شل بودن پینه را بکشید. اگر از بین نرفت، آن را رها کنید.

روغن کرچک

روغن کرچک می تواند کمک کند تا از شر پینه خلاص شوید. می توان آن را در داروخانه خریداری کرد. این روغن حاوی خواصی است که می تواند پینه روی دستان را نرم کند، بنابراین می توانید پینه را از بین ببرید. اگر دستان خود را در محلول آب گرم و 5 قاشق غذاخوری روغن کرچک خیس کنید، بهترین کار را انجام می دهد. روغن کرچک همچنین پوست اطراف پینه را تسکین می دهد.

دست ها

سنگ پا

سنگ پا بیشتر برای پینه پا یا آرنج استفاده می شود، با این حال می توانید از آن برای دست های خود نیز استفاده کنید. در این صورت حتما از سنگ پا کوچکتر استفاده کنید. ابتدا پینه را در آب گرم خیس کنید (یا بعد از حمام آن را درمان کنید). سپس ناحیه پینه را با حرکات دایره ای با سنگ پا مالش دهید. این کار را برای مدت طولانی انجام ندهید: بهتر است در چند مرحله انجام شود تا مطمئن شوید که به پوست اطراف پینه آسیب زیادی وارد نمی کنید.

سمباده

از آنجا که درمان پینه روی دست ها گاهی اوقات با سنگ پا دشوار است، می توانید از سمباده بسیار ظریف استفاده کنید. باز هم، مهم است ابتدا دستان خود را در آب خیس کنید و برای مدت طولانی با کاغذ سنباده مالش ندهید.

خیلی بهتر است پوست شما این کار را چند بار به آرامی انجام دهد. اگر سعی کنید آن را یکباره پاک کنید، احتمالاً به پوست خود آسیب خواهید رساند.

روغن درخت چای

برخی از مردم روغن درخت چای را یک درمان معجزه آسا می نامند: این روغن ضد باکتری، ضد قارچ و یک ضد عفونی کننده طبیعی است.

همچنین می توانید برای از بین بردن پینه دست خود را در این روغن آغشته کنید. برای این کار یک ظرف را با آب گرم پر کنید و چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید.

دستان خود را به مدت 15 دقیقه در آب خیس کنید. این کار را بیشتر از این انجام ندهید زیرا روغن نیز می تواند به پوست آسیب برساند. پس از خیساندن، مقداری از پینه را به آرامی مالش دهید.

جوش شیرین و آب لیمو

 با مخلوط کردن آب لیمو با جوش شیرین  جزء اسیدی (آب لیمو) و جزء شیمیایی (جوش شیرین) می تواند به صورت ترکیبی پینه دست را از بین ببرد. ابتدا چند قاشق غذاخوری آب لیمو را با آب گرم مخلوط کنید و دستان خود را در آن خیس کنید. بعد از چند دقیقه جوش شیرین را اضافه کنید و دستان خود را برای مدتی در آب خیس کنید. سپس سعی کنید پینه را به آرامی مالش دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان