از ساعت‌های هوشمند برای اندازه گیری قند خون استفاده نکنید/ هشدار سازمان غذا و دارو امریکا

خط سلامت: ساعت‌های هوشمند برای اندازه گیری قند خون توسط ده‌ها شرکت تولید می‌شوند و با نام‌های تجاری متعدد به فروش می‌رسند. با این حال سازمان غذا و دارو، استفاده از این محصولات را توصیه نمی کند.

از ساعت‌های هوشمند برای اندازه گیری قند خون استفاده نکنید/ هشدار سازمان غذا و دارو امریکا

ساعت‌های هوشمند  برای اندازه گیری قند خون توسط شرکت های متعدد به فروش می‌رسند. با این حال سازمان غذا و دارو ( FDA)، استفاده از این محصولات را توصیه نمی کند.

به گزارش خط سلامت برخی از افراد از ساعت‌های هوشمند، برای اندازه گیری قند خون استفاده می کنند.

ساعت های هوشمند و سنجش قند خون 

ساعت‌های هوشمند، برای اندازه گیری قند خون توسط برخی افراد مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده در توصیه ای هشدار داد، استفاده از ساعت‌های هوشمند برای سنجش سطح قند خون، بالقوه خطرناک است.

چرا استفاده از ساعت های هوشمند رد شده است؟

سازمان غذا و دارو ( FDA) اعلام کرد: فروشندگان ساعت‌ها و حلقه‌های هوشمند ادعا می‌کنند دستگاه‌های شان سطح گلوکز خون را بدون نیاز به سوراخ کردن پوست اندازه‌گیری می‌کند. با این حال تحقیقات نشان داده است ساعت‌ها و حلقه‌های هوشمند مستقیماً سطح گلوکز خون را اندازه گیری نمی‌کنند. 

به طور کلی هیچ دستگاهی با کارکرد غیر تهاجمی برای اندازه گیری قند خون، تاکنون توسط سازمان غذا و دارو ( FDA) مورد تایید قرار نگرفته است و استفاده از آنها خطرناک است.

سازمان غذا و دارو ( FDA) هشدار داد: برای افراد مبتلا به دیابت، اندازه گیری غلط گلوکز خون منجر به اشتباه در مدیریت دیابت می شود و فرد دوزهای نامناسب داروی کنترل دیابت را مصرف می کند که قند خون را بیش از حد کاهش می دهد.

کاهش بیش از حد گلوکز خون منجر به سردرگمی ذهنی، کما یا مرگ در عرض چند ساعت می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان