این یک مورد را رعایت کنید سلامت پوست و زیبایی تان تضمین شده است

خط سلامت: پوست یکی از مهم ترین و حساس ترین نقاط بدن است که رسیدگی به آن از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا دروازه ورود آلودگی ها به بدن است.

این یک مورد را رعایت کنید سلامت پوست و زیبایی تان تضمین شده است

پوست به این دلیل که در معرض آلودگی های محیطی قرار دارد نیاز به مراقبت هایی نظیر استفاده از انواع کرم ها و رعایت رژیم غذایی دارد.

به گزارش خط سلامت مراقبت های پوستی در حفظ سلامت و نشاط پوست نقش مهمی دارند.

پوست و مراقبت های پوستی

پوست هر روز در معرض هوا و نورخورشید قرار می گیرد که می توانند سلامت پوست را به خطر بیندازند. متخصصان پوست بهترین کرم که باید به طور روزانه برای سلامت پوست مصرف شود را معرفی کرده اند.

کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب مهم ترین کرم مراقبت پوستی است که باید با وجه به نوع پوست برای هر سنی روزانه مصرف شود.

کرم ضد آفتاب برای سلامت پوست حیاتی است زیرا از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می کند. اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند باعث آفتاب سوختگی، پیری زودرس و حتی [افزایش] خطر سرطان پوست شود.

پتانسیل اشعه ماوراء بنفش خورشید برای نفوذ به لایه های پوست فقط به  بودن زیر آفتاب محدود نمی شود. متخصصان پوست می گویند این خطر حتی در روزهای ابری هم وجود دارد ، به همین دلیل است که باید هر روز بدون توجه به آب و هوا از ضد آفتاب استفاده کنید.

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب

برخی از مزایای کرم ضد آفتاب عبارتند از:

پیشگیری از هیپرپیگمانتاسیون، لکه های ناشی از آفتاب و ملاسما که لکه های قهوه ای روی صورت افراد هستند.

حفظ رنگ یکنواخت پوست

کاهش خطر ابتلا به آسیب های طولانی مدت پوست

برای ضد پیری ، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب کمک می کند تا از خشک شدن پوست جلوگیری کنید و بر سلول های پوستی تأثیر منفی می گذارد که ظاهر پوست را تغییر می دهد و نشان دهنده پیری زودرس است.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث کاهش کلاژن می شود که مسئول حفظ بافت صاف پوست است.

زمان استفاده از ضد آفتاب

به گفته متخصصان پوست حدود 15 تا 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید کرم ضد آفتاب را به طور یکنواخت روی تمام نواحی در معرض آفتاب بمالید. در روزهای آفتابی یا در طول روز، آن را هر دو ساعت یکبار تجدید کنید.

همچنین بهتر است لایه‌ای از کرم ضدآفتاب را زیر آرایش قرار دهید، مخصوصاً در روزهایی که برای مدت طولانی‌تری زیر نور آفتاب خواهید بود.

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب باید برای محافظت در برابر اشعه‌های UVA، فرابنفش A و UVB، UVB، B، موثر باشد .

همچنین باید ضد آفتابی را انتخاب کنید که با پوست سازگار باشد. اگر پوست چرب دارید، آن هایی را انتخاب کنید که ایمن تر و بدون چربی هستند. کرم ضد آفتاب روغنی فقط به منافذ مسدود شده پوست اضافه می‌کند و حتی باعث عوارض پوستی مانند آکنه شود.

به یاد داشته باشید ضدآفتاب ها بسته به SPF سطوح مختلفی از محافظت در برابر اشعه UV دارند. SPF 20 از 97٪ از اشعه های مضر خورشید جلوگیری می کند و SPF 50 از 98٪ از اشعه های مضر جلوگیری می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان