این ادویه را زیاد بخورید کبدتان از کار می افتد

خط سلامت: دارچین به عنوان یک ادویه معطر شناخته می شود که به غذاها، نوشیدنی ها و حتی آدامس ها طعم می بخشد اما به بدن خسارت هایی نیز وارد می کند.

این ادویه را زیاد بخورید کبدتان از کار می افتد

دارچین در طب سنتی طبعی گرم دارد و به عنوان داروی گیاهی نیز کاربرد دارد.

به گزارش خط سلامت دارچین برای افراد دیابتی گزینه مفیدی برای مصرف است.

دارچین

دارچین که از پوست داخلی درخت دارچین  تهیه می شود، هزاران سال است که برای بهبود شرایطی مانند تب، التهاب، سرماخوردگی و اسهال به‌عنوان دارو استفاده می‌شود . دارچین موجود در فروشگاه های مواد غذایی را می توان به صورت چوب دارچین، پودر، چای، روغن و مکمل ها خریداری کرد.

فواید دارچین برای سلامتی

دارچین تاثیرات شگرفی بر سلامتی بدن دارد که در زیر به آن اشاره شده است:

دارچین و بهبود دیابت

طبق یک بررسی تحقیقاتی در سال 2022، دارچین اثرات انسولین را تقلید می کند. هشت مطالعه نشان داد که دارچین باعث بهبود سطح قند خون ناشتا و بعد از غذا (بعد از خوردن) می شود. یک مرور از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داد که مصرف ۱۲۰ میلی‌گرم تا ۶ گرم در روز به مدت چهار تا ۱۸ هفته باعث کاهش سطح گلوکز پلاسما ناشتا می شود.

دارچین و بیماری قلبی

تحقیقات ارتباط بین دارچین و کاهش خطر بیماری قلبی را نشان می‌دهد که علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. مروری بر 13 مطالعه نشان داد که مصرف مکمل این ادویه سطح تری گلیسیرید و کلسترول را کاهش می دهد.  یک بررسی سال 2020 از تحقیقات نشان داد که مصرف کمتر از یک قاشق چایخوری در روز فشار خون را در افراد چاق کاهش می دهد.

دارچین و کاهش التهاب

دارچین به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند، به این معنی که التهاب را در بدن کاهش می دهد. دارچین حاوی آنتی اکسیدان های قوی از جمله پلی فنول ها است که ترکیبات طبیعی هستند که از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد (مولکول های ناپایدار که توسط بدن تولید می شوند یا از منابع خارجی مانند آلودگی هوا می آیند و می توانند منجر به پیری و بیماری شوند) محافظت می کنند.

یک متاآنالیز در سال 2020 نشان داد یک مکمل دارچین بین 1.5 تا 4 گرم در روز سطح آنتی اکسیدان را در خون افزایش می دهد و نشانگرهای التهابی مانند پروتئین C-reactive را کاهش می دهد.

دارچین و محافظت از سرطان

بر اساس بررسی سال 2019 در مجله اروپایی شیمی دارویی ، دارچین علاوه بر خاصیت ضد التهابی، خواص ضد سرطانی نیز دارد . این بررسی نتیجه می گیرد که دارچین آپوپتوز یا مرگ برنامه ریزی شده سلولی را افزایش می دهد، به این معنی که ممکن است با پیشرفت سرطان تداخل داشته باشد.

دارچین+ فواید

دارچین و بهداشت دهان

روغن دارچین به بهبود سلامت دهان و دندان کمک می کند زیرا در برابر باکتری های خاصی که منجر به بوی بد دهان، حفره ها و عفونت های دهان می شود، محافظت می کند. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که روغن دارچین طیف وسیعی از فعالیت های ضد باکتریایی را با مهار باکتری های دخیل در پوسیدگی دندان نشان می دهد.

وزارت کشاورزی ایالات متحده مصرف حدود نصف قاشق چای خوری دارچین را در روز یا کمتر هنگام مصرف آن برای مزایای بالقوه سلامتی توصیه می کند. فواید مورد نظر شکل دارچینی را که یک فرد مصرف می کند تعیین می کند.

عوارض جانبی احتمالی دارچین

مصرف دارچین ممکن است عوارض جانبی مانند موارد زیر را داشته باشد:

آسیب کبدی: کومارین که ترکیبی است که در دارچین یافت می‌شود، اگر در دوزهای بالا مصرف شود یا فردی قبلاً آسیب کبدی داشته باشد، می‌تواند به طور بالقوه برای کبد سمی باشد.

مسائل GI : شرایط گوارشی، مانند GERD، انسداد صفراوی و ورم معده، ممکن است با مصرف دوزهای بالاتر دارچین بدتر شود.

قند خون پایین: وقتی دارچین با داروهای دیابت ترکیب شود یا در دوزهای بالا استفاده شود، منجر به هیپوگلیسمی (قند خون پایین) می شود.

تحریک پوست: روغن دارچین یا محصولات مراقبت از پوست حاوی دارچین باعث تحریک پوست می شود، به خصوص برای افرادی که پوست حساسی دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان