معجزه کراتین برای سلامت مغز/ فقط زیبای تان نمی کند

خط سلامت: کراتین بیشتر به عنوان مکمل ورزشی برای افزایش عملکرد بدنی شناخته می شود. اما کراتین به اندازه عضلات برای ذهن نیز مفید است.

معجزه کراتین برای سلامت مغز/ فقط زیبای تان نمی کند

کراتین برای عملکرد مغز نیز مهم است و بر خلق و خو و شناخت تأثیر می گذارد و مقادیر کمی کراتین مستقیماً از غذا (به طور عمده ماهی و گوشت گاو) به دست می آید، ماهیچه ها نیز به راحتی کراتین را از مکمل های خوراکی جذب می کنند (مثلاً مخلوط کردن کراتین در آب آشامیدنی).

به گزارش خط سلامت، کراتین، انعطاف پذیری، استرس، افسردگی، آلزایمر، پارکینسون، صرع، سکته، آسیب مغزی و عملکردهای مغز مانند حافظه را بهبود می بخشد.

کراتین برای ماهیچه ها و مغز

کراتین برای ماهیچه ها به عنوان منبع انرژی حیاتی برای عملکرد سلولی و عضلانی با ایجاد آدنوزین تری فسفات (ATP)، استفاده می شود. به طور خلاصه، سلول‌های عضلانی حاوی کراتین بیشتر، انرژی بیشتری برای فعالیت‌هایی مانند دویدن، پریدن و بلند کردن بدن تولید می کنند.

مصرف خوراکی کراتین باعث افزایش سطح کراتین مغزی می شود. عملکرد مغز انسان مانند ماهیچه ها بسیار انرژی بر است. بنابراین، منطقی است که مغز از کراتین نیز به عنوان منبع انرژی مکمل استفاده کند.  کراتین آنقدر برای عملکرد مغز انسان مهم است که مغز حتی کراتین خود را نیز سنتز می کند.

کراتین یک ماده فعال زیستی

کراتین یک ماده فعال زیستی در مغز است. عملکرد عضلات و مغز را بهبود می بخشد. مکمل کراتین برای افرادی که استرس حاد/مزمن را تجربه می‌کنند یا افرادی که مقادیر کمتری کراتین را از طریق رژیم غذایی مصرف می‌کنند (مثلاً گیاه‌خواران و گیاه‌خواران) مفیدتر باشد.

از آنجایی که علائم اضطراب ، PTSD و افسردگی با اختلال در عملکرد متابولیک و اختلال در سطوح انرژی در مغز مرتبط هستند، مکمل کراتین نشان‌دهنده بهبود علائم کوچک تا متوسط ​​برای افراد مبتلا به این شرایط سلامت روان است.

مکمل کراتین را در افراد مبتلا به آسیب مغزی خفیف تروماتیک (mTBI) ، اختلال در عملکرد متابولیک یکی از عوارض جانبی شایع TBI است. این فرآیند به طور بالقوه با مصرف کراتین بیشتر بهبود می یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان