آیا می دانید شما دوقلوی مخفی دارید؟ / علم ژنتیک این را ثابت کرد + فیلمی از جزئیات کشف

خط سلامت: کایمریسم برای فردی به کار می رود که دارای سلول هایی از دو منبع مختلف است و از آنجایی که این سلول ها از ارگانیسم های مختلف هستند، منجر به دو مجموعه DNA می شوند.

آیا می دانید شما دوقلوی مخفی دارید؟ / علم ژنتیک این را ثابت کرد + فیلمی از جزئیات کشف

کایمریسم در انسان، معمولاً زمانی رخ می دهد که مادر، دوقلو باردار باشد. اگر یک جنین بمیرد، جنین دیگر احتمالاً سلول های دوقلوی مرده خود را جذب می کند. به آن جنینی که سلول های دیگری را جذب می کند، کایمرا گفته می شود.

به گزارش خط سلامت در این حالت دو تخمک که توسط دو عدد اسپرم بارور شده اند، ترکیب شده و یه فرد تتراگامت را ایجاد می کنند. در این مورد که اغلب در جنین های دو قلویی که یکی از آنها از بین رفته مشاهده می شود، در بدن فرد دو نوع DNA مشاهده می شود که ممکن است در بزرگسالی، برای مالکیت فرزندانش با استفاده از تست DNA، مشکل ایجاد کند.

افرادی که دارای کایمریسم در سلول های خود هستند، اغلب نشانه های خاصی را بروز نمی دهند؛ ولی در برخی افراد علائم کایمریسم به صورت فیزیکی مشاهده شده است که از میان آنها می توان به داشتن چشم های دو رنگ، دو رنگی پوست، وجود تکه هایی از مو با رنگ های متفاوت، اختلال در تکامل اندام ها (اشتن هردو اندام زنانه و مردانه) و نا باروری اشاره کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان