5 روغن که برای درد مفاصل آب روی آتش است / آخرین نسخه روماتولوژیست ها

خط سلامت: درد مفاصل با روغن های مفید که حاوی ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد ضدالتهاب اند، کاهش پیدا می کند. روغن ها از گیاهان، میوه ها، درختان و گل ها استخراج می شوند

5 روغن که برای درد مفاصل آب روی آتش است / آخرین نسخه روماتولوژیست ها

درد مفاصل با روغن هایی که رایحه ها، خواص و ویژگی های منحصر به فردی که دارند آرام می شود. روغن‌ها از نظر روشی که به تسکین درد مفاصل کمک می‌کنند، متفاوت است.

به گزارش خط سلامت درد مفاصل با برخی از روغن ها کم می شود و اثر بی حس کننده ای دارند. برخی از روغن ها به التهاب کمک می کنند. برخی گیرنده های درد در مغز را قطع می کنند و برخی به روش های ترکیبی کار می کنند.

درد مفاصل و روغن های تسکین دهنده

درد مفاصل را با این شش نوع روغن آرام کنید. آنها خواص ضد التهابی و ضد درد دارند. این روغن ها عبارتند از اکالیپتوس، زنجبیل، کورکومین، کوپایبا، پرتقال و اسطوخودوس. استفاده از روغن ها ساده است، آن ها را روی پوست ماساژ دهید و یا آن ها را استنشاق و رایحه درمانی کنید.

روغن اوکالیپتوس

کسانی که روغن اکالیپتوس را به مدت 30 دقیقه در سه روز متوالی استنشاق می کنند، درد کمتری را گزارش می کنند. محققان کاهش درد را به خواص ضد التهابی روغن اکالیپتوس و توانایی آن در افزایش سروتونین، یک ماده شیمیایی مغز که به نظر می‌رسد درد را کاهش می‌دهد، نسبت دادند.

درد مفاصل

روغن زنجبیل

قرن هاست مردم زنجبیل را به دلیل اثرات ضد التهابی آن ارزشمند می دانند. امروزه زنجبیل را به شکل کپسول یا قرص می خورند، آن را با چای مخلوط می کنند و حتی ریشه بسیار تلخ آن را می جوند. اگر دو بار در هفته روغن زنجبیل روی زانوهای مبتلا به آرتروز ماساژ داده شود، موجب درد کمتر و حرکت بهتر در زانوها می شود.

کورکومین سیتوکین ها

کورکومین سیتوکین ها (پروتئین های ترشح شده توسط سلول ها) و آنزیم هایی که می توانند باعث التهاب شوند را مسدود می کند.

روغن کوپایبا همراه با، کافور و نعناع فلفلی، تا 50 درصد درد را کاهش می دهد.

روغن پرتقال

روغن پرتقال درد شکستگی استخوان ها را کم می کند به این دلیل که خواص ضد التهابی دارد به تسکین درد مفاصل کمک می کند.

مخلوط روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی دیگر از گیاهان ضد التهابی شناخته شده است که امروزه اغلب در شمع ها و روغن حمام برای کاهش اضطراب یافت می شود. ترکیبی از اسطوخودوس، روغن درخت کانانگا و روغن نارگیل، را روی زانوهای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید سه بار در هفته ماساژ داده شود درد آن ها را کاهش می دهد.

پس از شش هفته، کسانی که تحت درمان قرار گرفتند، درد و خستگی کمتری نسبت به کسانی که این درمان را انجام دادند، گزارش کردند.

هنگام استفاده از روغن ها،  به دنبال روغن هایی باشید که 100٪ روغن خالص و بدون مواد افزودنی (مانند الکل) هستند. و بسته بندی شده در بطری های تیره را انتخاب کنید، زیرا نور روغن را تجزیه می کند.

ماساژ با روغن ها

ابتدا روغن نارگیل، آووکادو، روغن زیتون، بادام یا جوجوبا را انتخاب و با یکدیگر مخلوط کنید. معجون را روی پوست خود ماساژ دهید. روغن باید در حدود 10 یا 15 دقیقه جذب شود.

می توانید هر شش ساعت یکبار مخلوط را دوباره استفاده کنید. اگر جوش، زخم باز یا سوزش پوست دارید، قبل از استفاده از روغن صبر کنید تا بهبود یابد. روغن می تواند مشکل را بدتر کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان