5 درمان خانگی برای سیاهی زیر چشم + ماسک های طبیعی

خط سلامت: سیاهی زیر چشم به دلایل مختلفی ایجاد می شود. یکی از دلایلی عمده سیاهی زیر چشم، هیپرپیگمانتاسیون ( افزایش تولید رنگدانه ها) است که با انجام برخی درمان های خانگی، تعدیل می شود.

 5 درمان خانگی برای سیاهی زیر چشم + ماسک های طبیعی

سیاهی زیر چشم به دلایل مختلفی ایجاد می شود. خستگی، کم آبی بدن، خواب ناکافی  و هیپرپیگمانتاسیون ( افزایش تولید رنگدانه ها) از شایع ترین دلایل ایجاد حلقه های سیاه در زیر چشم است.

به گزارش خط سلامت در برخی موارد، سیاهی زیر چشم به دلیل تولید بیش از حد رنگدانه تیره در این ناحیه از پوست ایجاد می شود. 

برخی درمان های خانگی به رفع سیاهی چشم ناشی از هیپرپیگمانتاسیون ( افزایش تولید رنگدانه ها) کمک می کند.

سیاهی دور چشم و تولید رنگدانه ها

سیاهی دور چشم گاهی اوقات در نتیجه هیپرپیگمانتاسیون ( افزایش تولید رنگدانه ها) ایجاد می شود.

رنگدانه های پوست در درجه اول به دلیل افزایش تولید ملانین در پوست ایجاد می شود. قرار گرفتن در معرض آفتاب، یکی از دلایل رایج افزایش تولید رنگدانه های پوست است. هنگامی که پوست در معرض نور خورشید یا اشعه ماوراء بنفش (UV) قرار می گیرد، بدن ملانین تولید می کند تا از خود در برابر اشعه های مضر دفاع کند. این مکانیسم رنگ پوست را تغییر می دهد.

تغییرات هورمونی، ژنتیک و مصرف برخی داروها خطر تولید بیش از حد رنگدانه های پوست را افزایش می دهند.

درمان های خانگی برای سیاهی دور چشم

برخی از رایج ترین درمان های خانگی برای رفع سیاهی دور چشم، عبارتند از:

سرکه سیب (ACV)

سرکه سیب سرشار از خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که برای از بین بردن لکه ها بسیار مفید است. علاوه بر این، سرکه سیب حاوی اسید مالیک است که تولید ملانین را کاهش می دهد و به کنترل سیاهی دور چشم ناشی از هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند.

روش استفاده از سرکه سیب

۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۱ قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید. سپس 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و آن را ترکیب کنید. این مخلوط را روی لکه های قابل مشاهده زیر چشم بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و ماسک خشک را به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید و سپس صورت خود را بشویید.

شیرین بیان

.مطالعه ای که توسط کتابخانه ملی پزشکی منتشر شد، نشان داد شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد پیری است که به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند. همچنین شیرین بیان به کاهش علائم بیماری های پوستی و آسیب های ناشی از نور خورشید کمک می کند. 

روش استفاده از شیرین بیان

پودر شیرین بیان را با زردچوبه مخلوط کنید. گلاب را به آن اضافه کنید تا یکدست شود. حالا مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماندو سپس بشویید.

چای سبز کیسه ای

قرار دادن چای سبز کیسه ای زیر چشم التهاب و پف را کاهش می دهد. چای سبز کیسه ای به دلیل دارا بودن فلاونوئید بالا به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش سیاهی دور چشم و کاهش رنگدانه ها کمک می کند. 

روش استفاده از چای سبز کیسه ای

چای سبز کیسه ای را دم کرده و بگذارید خنک شود. زیر هر چشم یک کیسه را قرار دهید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس به آرامی کیسه ها را فشار دهید تا چای غنی از آنتی اکسیدان آزاد شود. در انتها پوست خود را مرطوب کنید.

برش های سیب زمینی

برش سیب زمینی یک درمان طبیعی برای رفع سیاهی دور چشم است.

سیب زمینی حاوی آنزیم ها و ویتامین C است که به روشن شدن لکه های تیره و یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می کند. خاصیت اسیدی خفیف سیب زمینی، سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند و باعث روشن تر شدن پوست می شود. همچنین ویتامین A، ویتامین C، نشاسته و آنزیم ها پوست را تغذیه می کند.

روش استفاده سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و پوست آن ها را بگیرید و سپس به صورت خلالی برش دهید. چند قطره گلاب را روی برش های سیب زمینی بریزید و مدتی آن را روی لکه های قابل مشاهده زیر چشم بمالید. همچنین می توانید یک سیب زمینی خام را برش دهید و برش ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه زیر چشم قرار دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان