با روغن کندر استرس ها را کاهش دهید + باورهای غیر علمی

خط سلامت: روغن کندر با مزایایی برای سلامتی همراه است؛ با این حال در برخی مطالعات نشان داده شده است در رابطه با فواید روغن کندر، اغراق شده است و برخی مزایایی که به این روغن نسبت داده می شود، فاقد پشتوانه علمی است.

با روغن کندر  استرس ها را کاهش دهید + باورهای غیر علمی

روغن کندر به کاهش درد و التهاب کمک می کند، اما این روغن مانند هر چیز دیگری، مضراتی نیز دارد.

به گزارش خط سلامت روغن کندر پوست را تحریک می کند و این احتمال وجود دارد که با برخی داروها تداخل داشته باشد.

روغن کندر چه فوایدی دارد؟

روغن کندر حاوی ترکیبات گیاهی ضروری مانند: آلفا پینن و لیمونن است که به حفظ و ارتقای سلامتی کمک می کنند. در ادامه برخی فواید روغن کندر را توضیح می دهیم:

کاهش استرس

در یک مطالعه مشخص شد در نتیجه مصرف روغن کندر، میزان ترشح هورمون استرس کاهش می یابد. در حقیقت آلفا پینن و لیمونن موجود در کندر نقش مهمی در کاهش استرس ایفا می کنند. مطالعات حیوانی نشان می دهد استفاده از روغن کندر روی پوست به کاهش تورم و درد کمک می کند. 

افزایش آرامش سیستم عصبی 

در یک مطالعه، کارشناسان ترکیبی از روغن کندر، چوب صندل، میخک و سایر روغن‌ها را بررسی کردند. در این پژوهش مشخص شد استنشاق ترکیبی از این اسانس ها منجر به کاهش تشنج‌های ناشی از مصرف دارو، افزایش سطح آنتی‌اکسیدان و خواب طولانی‌تری می شود. 

باورهای غیر علمی درباره روغن کندر

اگرچه روغن کندر فوایدی برای سلامتی دارد، با این حال ادعاهای زیادی در مورد مزایای آن وجود دارد که فاقد پشتوانه علمی هستند. 

فعال ترین ترکیب موجود در درخت کندر اسید بوسولیک است.

اسیدهای بوسولیک غیرفرار هستند و بطور کامل تبخیر نمی شوند، بنابراین هیچ اسید بوسولیکی در روغن کندر وجود ندارد. این یافته به این معنا نیست که روغن کندر فاقد مزیت است، بلکه نشان دهنده این است که بسیاری از ترکیبات دیگر در روغن کندر وجود دارد که بر بدن تأثیر می گذارند. در ادامه برخی از باورهای غلط در رابطه با روغن کندر را توضیح می دهیم:

سرطان را درمان نمی کند

رایج ترین باور غیر علمی در مورد روغن کندر این است که سرطان را درمان یا متوقف می کند. 

مطالعات نشان می دهد اسید بوسولیک دارای فعالیت های ضد توموری و ضد سرطانی است. در مطالعه ای روی موش‌ها مشخص شد، اسید بوسولیک از رشد تومور سرطانی در روده جلوگیری می‌کند. 

روغن کندر به کاهش علائم ناشی از درمان سرطان، مانند تورم پایین مغز و آسیب پوست در اثر پرتو درمانی کمک می کند. اما این فایده هم، به اسید بوسولیک موجود در عصاره مرتبط است و این اسید در روغن کندر بصورت طبیعی، وجود ندارد.

عوارض جانبی روغن کندر  

روغن کندر در برخی افراد پوست را تحریک می کند. اگر روغن کندر با سایر روغن های چرب مانند روغن جوجوبا یا روغن بادام شیرین مخلوط شود، خطر تحریک پوست کاهش می یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان