آشپزی سالم به 6 روش آسان/در خانه غذاهای خوشمزه بپزید

خط سلامت: آشپزی سالم لازم نیست یک کار طاقت فرسا باشد پیروی از نکات ساده ای مانند برنامه ریزی غذا، خرید مواد اولیه مناسب، تهیه و پخت درست آن، پخت و پز سالم را آسان می کند.

آشپزی سالم به 6 روش آسان/در خانه غذاهای خوشمزه بپزید

آشپزی سالم لازم نیست یک کار طاقت فرسا باشد پیروی از نکات ساده ای مانند برنامه ریزی غذا، خرید مواد اولیه مناسب، تهیه و پخت درست آن، پخت و پز سالم را آسان می کند.

 

به گزارش خط سلامت کووید-19 ممکن است کاهش یافته باشد، اما هنوز هم تعدادی از شما هستند که به پخت و پز بیشتر در خانه عادت کرده اند. برای برخی افراد آشپزی ممکن است یک کار طاقت فرسا باشد. برای استفاده کامل از زمان و انرژی خود یک وعده غذایی سالم تهیه کنید! در اینجا نکاتی را در مورد نحوه طبخ غذاهای سالم در خانه به اشتراک می گذاریم.

آشپزی سالم در خانه

برنامه ریزی مهم است

وعده‌های غذایی خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید بهترین وعده غذایی را برای خود یا خانواده ایجاد کنید. میزان غذای مصرفی هر فرد در روز را در نظر بگیرید.

هنگامی که به خرید مواد غذایی می روید، این موضوع نیز مهم است. به جای خرید هر چیزی که در آن زمان خوب به نظر می رسد، آنچه را که در برنامه غذایی شما است بخرید.

مواد اولیه مناسب را خریداری کنید

امروزه انواع مختلفی برای یک نوع غذا وجود دارد. برنج، روغن، ماکارونی، نان، سبزیجات... اگر از قبل مشخص کرده باشید مواد سالم تری را برای خود انتخاب می کنید، مواردی مانند:

برنج قهوه ای به جای برنج سفید

نان سبوس دار به جای نان سفید

روغن زیتون به جای روغن نباتی

به جای گوشت قرمز از مرغ و ماهی استفاده کنید

روش های کلیدی 

در حالی که غذاهای سرخ شده طعم عالی دارند، اما مطمئناً سالم ترین غذاهایی نیستند. از روش های سالم تر برای پخت و پز مانند بخار پز استفاده کنید.

وقتی سبزیجات را بخارپز می کنید، بیشترین مواد مغذی را حفظ می کنند.

روش های دیگر پخت و پز سالم عبارتند از: کباب کردن، آب پز کردن، برشته کردن. هر کدام را برای شما مناسب تر است پیدا و آزمایش کنید.

طعم ساده لزوما بد نیست

راه های زیادی برای طعم دادن به غذاهای خود به طور طبیعی، بدون افزودن نمک بیش از حد یا مواد طعم دهنده کلاسیک مانند کره وجود دارد.

سعی کنید از گیاهان برای طعم دادن به غذاهای خود استفاده کنید. هر دو سبزی تازه یا خشک کاربردهای خاص خود را دارند، مثلاً شوید با ماهی یا رزماری با مرغ.

علاوه بر گیاهان، می‌توانید مواد طبیعی دیگری مانند پوست لیمو وآب لیمو یا سایر مرکبات را نیز امتحان کنید.

همچنین، می‌توانید از ادویه‌هایی مانند فلفل، پاپریکا و سیر استفاده کنید تا به غذا طعم بیشتری بدهد.

وعده های غذایی خود را رنگ آمیزی کنید

به عنوان یک قانون کلی، هرچه غذای شما رنگارنگ تر باشد، احتمال بیشتری دارد که حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای یک رژیم غذایی متعادل باشد. انواع میوه ها و سبزیجات را برای رنگ بیشتر در ظروف خود بگنجانید و از اینکه چگونه رنگ ها می توانند ظروف شما را در عکس ها زنده کنند شگفت زده خواهید شد.

یخ زده اما هنوز طلایی!

غذاهای منجمد ممکن است نسبت به همتایان تازه خود شهرت بدتری داشته باشند، اما مطالعات نشان می‌دهد مواد غذایی منجمد تقریباً همان مقدار مواد مغذی نسخه‌های تازه را دارند.

اقلام منجمد مانند سبزیجات، میوه و گوشت ماندگاری طولانی تری دارند و نسبت به اقلام فصلی در دسترس هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان